Esztergom-M1: már Andy Vajna és Mészáros Lőrinc nevét suttogták a Zsámbéki-medence lakói, amikor hirtelen teljesült a vágyuk
2016. okt. 14.

<p>Nyitott fülekre talált a civilek óhaja a legfelsőbb kormányzati berkekben, a Zsámbéki-medencét nyugatról fogja elkerülni a gyorsforgalmi út.</p>

Fotó: Beliczay László/MTI

Az Esztergomot az M1-es autópályával összekötő gyorsforgalmi út tervezése folyamatban van, korábban két nyomvonal is szóba került a Zsámbéki-medence kapcsán. A kivitelező a keleti megoldáshoz ragaszkodott, míg a helyiek egy része inkább a nyugati variáció mellé tette le a voksát.

Közben tegnap Lázár János a Kormányinfón bejelentette, hogy a nyugati megoldás kapott zöld utat. A hír először az Index-en jelent meg.

Az államtitkár ugyan nem indokolta a döntést, a 24.hu azonban tegnap közölt egy hosszabb cikket, amelyben ütköztették a két álláspontot, rávilágítva a két variáció előnyeire és hátrányaira.

Eszerint a civilek és a NIF közötti szakmázás három lényegesebb ponton érhető tetten. A forgalom mértékének kérdésében, a környezeti terhelést (emissziót) vizsgálva, illetve a kivitelezés anyagi vonzatát tekintve. Az eltérések pedig nem is csekélyek, például a civilek szakértői azt mondják, hogy a nyugati nyomvonal 3-5 milliárddal lenne olcsóbb a keletinél. Ráadásul a helyiek körében különféle összeesküvés-elméletek is szárnyra keltek, amelyekben többek között Andy Vajna és Mészáros Lőrinc neve is felsejlik. Állítólag Vajna kaszinót szeretett volna építeni, Mészáros Lőrinc pedig a bicskei lehajtók miatt volt érdekelt a keleti történetben. A 24.hu utánajárt a dolgoknak, sőt, az újságírók még a Suzuki-t is megkérdezték a nyomvonallal kapcsolatban.

Cikküket IDE kattintva érhetik el.

Az utat változatlanul 2021-re ígérik.