Egy rahedli új bicikliút épülhet, oldódhat Esztergom elszigeteltsége is
Gazdaság
2016. aug. 4.

<p>Révész Máriusz bringabiztos nagyot ámodott, a számítások és jóslások szerint 2018-ban már szemmel látható változások lesznek a honi biciklisút infrastruktúrában. Ami Esztergomnak nagyon fontos, hogy nemzetgazdaságilag is kiemelt projekt lett a Bécset Budapesttel összekötő Eurovelo 6-os út. A feljesztéseket Brüsszel is támogatja.</p>

Mintegy 30 milliárd forint értékű kerékpárút fejlesztésről döntött a kormány, a turisztikai szempontból legfontosabb útvonalak fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemeltnek minősítették. 

Így többek között a kiemelt kategóriába került az Eurovelo 6 útvonal Rajka-Dömös, Szentendre-Budapest, Dunakeszi-Budapest, Budapest-Érd-Százhalombatta szakaszainak komplex fejlesztése is.

Így, ha Révész Máriusz letér elődei rossz útjáról, és az ígéretcunamiból végre valóság lesz, Esztergom elmozdulhat bicikliutas elszigeteltségből, és a környék  bringára pattanva is egész jól körbejárható lesz. Hogy Esztergom vallásosabb része is könnyen megértse: akár kétkeréken is több zarándok érkezhet a helyi Mária-kegyhelyhez.

A bringabiztos úgy számol a Bécs-Budapest kerékpárúton évi 150 ezer turista is meglátogathatja a magyar fővárost. Akkor pedig Esztergom is útba esik.

Az elképzelés szerint az építkezések már jövő nyáron elkezdődnek, 2018-ban pedig már érezni fogjuk a változásokat.

Révész Márius a fővárosban tartott sajtótájékoztatótn azt is bejelentette, hogy a kerékpárút építés felpörgésével párhuzamosan a kétkerekes érdekek hangsúlyozása érdekében a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumon belül önálló kerékpárügyi részleg jöhet létre. Az új ügyvitel pedig hozzájárulhat ahhoz is, hogy a biciklisutakat rendszeresesn karbantartsák - adta hírül az Index.

Újból nagy változások előtt állunk tehát, és ha az Önkormányzat is tartja magát korábban beharangozott programjához, miszerint elkötelezték magukat a városi biciklis infrastruktúra fejlesztése mellett, akkor pár éven belül nem kell majd azon gondolkodnunk, hogy kerékpárra pattanjunk-e, vállalva így a kocsik között csalinkázás veszélyeit.

(forrás)