Köszönjük a türelmet, még 2 év lesz!
Gazdaság
2016. júl. 27.

<p>Ma délelőtt ünnepélyes nyitórendezvénnyel vette kezdetét az esztergomi vonal villamosítása. A vonatbürokraták és az öltönyös sínmesterek az esztergomi állomás mellett, a Bem József téren rendeztek sátras állófogadást, majd beszéltek arról is, hogy mennyire modern lesz az új vonal, és mennyire jól járnak majd az esztergomiak a felújítás végeztével. Így, ha minden pöpecül alakul, a 2018-as országgyűlési választások előtt pár hónappal Völner Pál átvághatja majd a nemzetiszín szalagot az új esztergomi állomás avatóján.</p>

2018 szeptember végére készül el az 51 kilométeres szakasz villamosítása, Esztergomban 2017 szeptemberében már az új állomáson várhatjuk a szerelvényeket, Dorogon viszont csak 2018 szeptemberére készül el a felvételi épület és az állomás felújítása. 

Szomszédunkban emellett buszfordulót alakítanak ki (korábban még intermodális csomópontról szólt a fáma), illetve összekötő út épül a Hantken Miksa és az Esztergomi utak között. A felvételi épület mögötti, volt tehervonati fogadó és tároló vágányokat elbontják, a területet pedig rendezik majd a beruházás keretében.

Esztergomban a felvételi épület rekonstrukciójával párhuzamosan megszépül az állomás előtti tér, illetve megépül egy 12 állásos új buszpályaudvar is. A munkálatok a város közlekedését is érintik majd, hiszen Esztergom két déli pontján körforgalmat alakítanak ki: a Baross Gábor út és a Sugár út találkozásánal, illetve MOL kútnál, a Dorogi úton.

Új peronok jönnek jövőre, amelyek perontetővel várják majd az utazókat. Emellett új tehervonati fogadóvágányok épülnek, és átszabják az iparvágány kiágazásait is. Az új tervekből (és persze a csodaszép brosúrából) viszont feltűnően kimaradt a kertvárosi vasútállomás felújítása. Pedig korábban a Szeretgomon már megpendítettük a dolgot. Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője a közösségi hálón elmondta, hogy Kertváros már MÁV-os projekt.

A közel 34 milliárdos beruházás (mely a helyi vonatkozások mellett részben Budapestről is szól, hiszen 2017 márciusára Angyalföld és Újpest között új vágány fog futni) végén a menetidő további 10 perccel csökken.

(forrás)