Hétköznap közel felével, míg hétvégén negyedével kevesebb vonat indul majd Budapestről Balatonfüredre, mint tavaly. Ennek oka az esztergomi vonal villamosításának és Székesfehérvár átépítésének csúszása lehet.
A kieső szerelvények idén elindulnak majd ugyan Balatonfüredről, de vissza is fordulnak majd Székesfehérváron, vagyis ott kell majd átszállniuk másik vonatra a Balaton felől érkezőknek, hogy eljussanak a Déli pályaudvarra – olvasható a HVG online kiadásában.
Minderre azért van szükség, mert az esztergomi vonal villamosítása nem készült el, ezért a MÁV rendelkezésére álló 31 darab korszerű Desiro motorvonatból 18-ra az északi part helyett az esztergomi vonalon van szükség. A lap forrásai szerint elvileg az Esztergom felé nem használt maradék 13 Desiro is remekül el tudná látni a balatoni feladatot, csakhogy a nem kielégítő karbantartás miatt egy átlagos napon a 31-ből 25-nél több ritkán üzemképes.
A teljes cikk a hvg.hu-n olvasható el.
//Fotó: MTI
A cikk címe helyesen:
"A MÁV-nál uralkodó faszfejű fogalomnélküli eszetlenkedés miatt ritkulnak a .."
HA nem a MÁV csinálná saját hatáskörben a villamosítást, HA a villamosítás elkészült volna határidőre (hogy hirtelen a többiről ne is beszéljünk..), HA a dezső-flotta legalább 99%-ban hadrafogható lenne.. HA a kutya nem szarik, HA öreganyámnak áramszedője lenne..
Mint azt mindannyian tudjuk, a "HA" nyelvünk leghosszabb kétbetős szava.
ezt érdemes megnézni!
http://hvg.hu/gazdasag/20160606_Hollandiaban_egy_hetvegen_megepul_ami_nalunk_honapokig_tartana_autopalya_alagut_a12_video
Nicksz ugri bugri lamsang spacíle :) - hajra magyarosrszág, hajrá fidesz ...
"ÜZENJÜNK BRÜSSZELNEK,
HOGY ŐK IS MEGÉRTSÉK!
Magyar ember mindent beszopka és vakon bízni....
de meg is érdemlik amit kapnak ...
Ezt is:
Tavasszal kezdődik az Esztergom és Budapest közötti vonal villamosítása, a munka előreláthatólag másfél évig húzódik majd, ezt legutóbb Becsey Zsolt államtitkár is megerősítette a nemzeti hírcsatornának adott nyilatkozatában. A „rövidke” időszak alatt a kivitelező 51 kilométeren építi majd ki a felsővezetékeket. Az Origo értesült arról is, hogy bár a hivatalos felületeken másfél évről szól a fáma, a tendert elnyerő építőnek 27 hónapja lesz, hogy befejezze a munkálatokat. Kevésbé jó hír, hogy az építési feladatok elvégzése közben újra buszra kényszerülnek majd az utasok. A részletek csak később derülnek ki, de valószínüleg a hétvégéken és hétköznap esténként lesz vágányzár a vonalon.