<p>Amelyekből végül vagy nem lett semmi, vagy csupán költséghatékony formában valósultak meg. Szent István lóháton mutatta volna a városba tévedőknek az utat, gigantikus korona, amely pozitív energiákkal árasztott volna el az előtte elhajtókat, de napóráról is szó volt az elmúlt évtizedben. A tervek ellenére délen azóta sincs szimbolikus kapuja Esztergomnak.</p>
2000. június 26-án adták át a város egyik legforgalmasabb csomópontján a Hősök terei körforgalmat. A megnyitáson rendezett ceremónián elsőként egy suzuki Wagon R+ haladt át a csomóponton, az autóban foglalt helyet Meggyes Tamás polgármester, Paskai László bíboros és Nógrádi László közlekedési és vízügyi miniszter is.
Forrás: Esztergom és Vidéke, 2000. július 20.
Az átadó után hamarosan beindult az ötletelés, hogy mi kerüljön a körforgalom közepére. Az ötletgazdák általában azzal érveltek, hogy a hely szelleméhez mérten Esztergom nagyságát, gazdag kulturális örökségét kellene kihangsúlyoznunk a város déli főbejáratánál.
Virágos, óriási parknapóra (2002)
A napórakészítés hazai nagymestere Klotz József 2002-ben ajánlotta fel a városnak egy 30 méter átmérőjű virágos napóra terveit. Rögtön felmerült, hogy a Hősök terei körforgalom közepe lenne a legalkalmasabb a hatalmas napóra elhelyezésére, aztán hamar lekerült a napirendről, hiszen a gyalogosok számára nem igazán megközelíthető a hely.
Forrás: Eszetrgom és Vidéke, 2002. november 14.
Hősök emlékmű középre tolva, országzászlóval kiegészítve (2007)
Kolumbán György ötlete nyomán az első világháború áldozatainak emléket állító alkotást betolták volna a körforgalom közepére. Az áldoztok névtábláit a Kerek templom körül elhelyezkedő parkba tették volna át, így a gyászolók itt róhatták volna le kegyeletüket az elesettek emléke előtt.
Szent István király monumentális lovas szobra (2006)
2006-ban kampány volt, így újra beindult a királyvárosi ötletgyár. Ivanov Mihály sem volt rest. A Hídlapban olvashattunk a leendő képviselő elképzeléseiről is, aki a külvárosból virágzó elővárost vizionált választókerületi programjában, ennek az egyik eleme lett volna a körforgalom közepére elhelyezett Szent István szobor is, amely jelezte volna a városba tévedőnek, hogy az államalapítás bölcsőjében jár.
Forrás: Hídlap, 2006. augusztus 31.
A képviselő tervei között szerepelt ezen túlmenően a körforgalom körüli utcák rendbetétele, a Hősök terei emlékmű díszkivilágítása, díszburkolása, illetve a Kerek templom előtti rész rendezése is.
Szent Korona, Budai kapu megjelenítése (2013)
Mújdricza Ferenc építész nagy újsággal érkezett az RTVE stúdiójába, 2013 májusában éppen a Szent Korona megvirágosítását szorgalmazták a Hősök terei körforgalom közepén. Mint elmondta, azért is döntöttek a virágok mellett, mivel azok magát a teremtett erőt szimbolizálják. Ha az eredetileg felvázolt terveknél szerényebben is – előzőleg a korona tetején szunnyadó kereszt acélszerkezetes vázát is szerették volna megjeleníteni a körforgalomban -, de később megvalósult a nagy mű.
Forrás: RTVE
Mújdricza Ferenc további tervei az esztergomi belváros megszépítésére
A tervezők célja az volt, hogy Esztergom déli főbejáratánál a városba érkezők minden bajt és gondot maguk mögött hagyjanak, és csak a jószándék vezérelje őket, miután elhajtottak a gigantikus kompozíció mellett. Az építész a vele készített interjúban egyenesen Magyarország energetikai szent központjáról beszél az alkotás kapcsán. A korona előtt felvetődött az is, hogy az egykori Budai kapu megjelenítése kerüljön a körforgalom centrumába.