<p>A Suzuki DF200AP hajómotorja második helyezést ért el az év újdonságai között a Budapest Boat Show-n csütörtökön. A Magyar Suzuki Zrt. Marine, azaz hajózási üzletága 2014–2015-ben jelentős fellendülést mutatott: a márka több hajómotort adott el Magyarországon, mint az őt követő négy gyártó együttesen.</p>
Tomonori Saito, a Suzuki Marine Europe képviselője és Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője
A Suzuki DF200AP hajómotorja II. helyezést ért el a jubileumi 25. Budapest Boat Show újdonságpályázatán a „hajózási felszerelések, vitorlák, motorok és kiegészítők” kategóriában. A Suzuki motorjának egyik fontos újdonsága a hajócsavar forgásirányának változtatása: két- vagy többmotoros hajó esetén is szükségtelen ellentétes forgásirányú hajómotort beszerezni, elég csupán a forgásirányt megváltoztatni, és lecserélni a propellert, így a DF200AP tökéletesen használható önmagában és párban is.
A 147 kilowattos 5800-as fordulatszámú 16 szelepes soros négyhengeres DF200AP motor többpontos szekvenciális elektronikus befecskendezést kapott, ennek köszönhetően károsanyag-kibocsátása egyedülállóan csekély a kategóriában. A nagyméretű, 2,9 literes hengerűrtartalmú 10,2:1 sűrítési arányú négyhengeres soros motor lenyűgöző gyorsulást és az alsó fordulatszám-tartományban is magas nyomatékot biztosít. A féldirekt légbeszívó nyíláson hidegebb levegőt vezetnek a szívócsőbe, miközben az állítható szelepvezérlésű hengerfej több levegőhöz juttatja a motort a jobb gyorsulás és a nagyobb végsebesség érdekében.
A motor további újdonsága a Suzuki Keyless Security System: segítségével a motor kulcs nélkül indítható, és a vízi járművet az eltulajdonítástól is védi.
A Suzuki Lean Burn intelligens üzemanyag-szabályozó rendszer a teljes fordulatszám-tartományban – így utazósebességen is – jobb hatásfokú üzemanyag-keverékkel látja el a motort, ami jelentős megtakarítást eredményez.
A precíziós elektronikus fojtószelep és fokozatvezérlő rendszer a korábban alkalmazott mechanikus vezérlőkábelek helyett digitális adatkábeleket alkalmaz. A rendszer pontos, egyenletes, precíz vezérlést eredményez, és azonnali sebességváltást tesz lehetővé. Ez különösen hasznos az alacsony fordulatszám-tartományban és manőverezéskor.
A Suzuki Marine az előzetes adatok alapján kiemelkedő évet zárt 2015-ben: a négyütemű hajókülmotorok forgalmazásában Európa-szerte piacvezető volt, Magyarországon pedig az október végi eladási adatok szerint a kisebb (40 lóerő alatti) és a nagyobb külmotorok között is többet értékesített, mint az őt követő versenytársak együttvéve.
„A Suzuki hajómotorok precíz vezérlőrendszere, megbízhatósága, teljesítménye, csekély fogyasztása és egyedi megjelenése együttesen eredményezte, hogy 2015-ben a Marine üzletág értékesítése (a Datahouse adatai alapján) a darabszámokat tekintve az előző évhez viszonyítva 231 százalékkal nőtt, és a márka hazai piaci részesedése 56 százalékra ugrott” – mondta Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.
A Suzuki hajómotor-üzletága tavaly ünnepelte alapításának 50. évfordulóját. A Suzuki cégcsoport 1965-ben kezdte forgalmazni első hajómotorját, a D55-ös típust. Két évvel később elindult az export, 2014-re pedig a termelés globális összesítésben elérte a hárommillió hajómotort. A Suzuki hajómotorjai nemcsak Japánban, de világszerte is a legnépszerűbbek közé tartoznak.
Érdekesség, hogy a termék fejlesztése annak idején egy Hamana-tavi algabetakarító gépekkel kapcsolatos piackutatással kezdődött, amely azt a meglepő eredményt hozta, hogy a hajókülmotorokra nemcsak ipari célból lehet szükség, hanem szabadidős felhasználásukra is valós igény mutatkozik.
Magyar Suzuki Zrt.