<p>A Dobó a magyar top gimnázium a hozzáadott érték alapján felállított rangsorban, miközben az abszolút eredményesség szerint (csupán) 69. Magyarországon.</p>
Nahalka István oktatáskutató egy olyan besorolást készített, amely a mainstream rangsortól (érettségi eredmények, nyelvvizsgák aránya stb.) eltérő szempontokat figyelembe véve állapítja meg a középiskolák erejét. Az ő lajstroma azt mutatja meg, melyik iskola tud a legtöbbet fejleszteni a diákokon, hol zajlik eredményes pedagógiai munka.
Ez a rangsor nem a szimpla eredményeket méri, hanem az iskolák tényleges erőfeszítéseinek sikerét. Azt, hogy melyik iskola tud a legtöbbet fejleszteni diákjai teljesítményén. A 2012-es adatokat mérlegelő felmérést ezután nem ismételték meg, Nahalka több bírálatot is kapott az eredmények publikálása óta, többen úgy vélték, hogy rangsora gyenge lábakon áll. Ez pedig megegyzik az oktatáskutató sajátos konklúziójával is: ő is arra jutott, hogy a felmérések nem tükrözik pontosan az erőviszonyokat.
A teljes rangsort és a részletes adatokat ITT találják meg, az Index mai, a témába vágó cikkét pedig ITT olvashatják el.