A pótlóbuszok visszatérnek

<p>2016 tavaszától a hétvégéken és hétköznap esténként kell majd vágányzárra számítani.</p>

Közben a századik Flirt is megérkezett júliusban Magyarországra (Fotó: MTI)

 

Tavasszal kezdődik az Esztergom és Budapest közötti vonal villamosítása, a munka előreláthatólag másfél évig húzódik majd, ezt legutóbb Becsey Zsolt államtitkár is megerősítette a nemzeti hírcsatornának adott nyilatkozatában.

 

A „rövidke” időszak alatt a kivitelező 51 kilométeren építi majd ki a felsővezetékeket. Az Origo értesült arról is, hogy bár a hivatalos felületeken másfél évről szól a fáma, a tendert elnyerő építőnek 27 hónapja lesz, hogy befejezze a munkálatokat. Kevésbé jó hír, hogy az építési feladatok elvégzése közben újra buszra kényszerülnek majd az utasok. A részletek csak később derülnek ki, de valószínüleg a hétvégéken és hétköznap esténként lesz vágányzár a vonalon.

 

A villamosítást kezdetben a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) koordinálta volna, majd a MÁV elérte, hogy ők kapják a munkát. A fejlesztési tárca azonban megelégelte a folyamatos csúszásokat és késlekedéseket, és a feladatot gyorsan visszapattintotta a NIF-nek.

 

Ha megvalósul a villamosítás és forgalomba állnak az új szerelvények, újabb 10 perccel rövidül a menetidő. Erre pedig a Flirt vonatok jobb gyorsulási képessége a garancia.

 

A teljes cikket az Origo oldalán olvashatják el.