A pótlóbuszok visszatérnek

<p>2016 tavaszától a hétvégéken és hétköznap esténként kell majd vágányzárra számítani.</p>

<p style="text-align: center;"><em>Közben a századik Flirt is megérkezett júliusban Magyarországra (Fotó: MTI)</em></p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">Tavasszal kezdődik az Esztergom és Budapest közötti vonal villamosítása, a munka előreláthatólag másfél évig húzódik majd, ezt legutóbb Becsey Zsolt államtitkár is megerősítette a nemzeti hírcsatornának adott nyilatkozatában.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">A „rövidke” időszak alatt a kivitelező 51 kilométeren építi majd ki a felsővezetékeket. Az <em>Origo</em> értesült arról is, hogy bár a hivatalos felületeken másfél évről szól a fáma, a tendert elnyerő építőnek 27 hónapja lesz, hogy befejezze a munkálatokat. Kevésbé jó hír, hogy az építési feladatok elvégzése közben újra buszra kényszerülnek majd az utasok. A részletek csak később derülnek ki, de valószínüleg a hétvégéken és hétköznap esténként lesz vágányzár a vonalon.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">A villamosítást kezdetben a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) koordinálta volna, majd a MÁV elérte, hogy ők kapják a munkát. A fejlesztési tárca azonban megelégelte a folyamatos csúszásokat és késlekedéseket, és a feladatot gyorsan visszapattintotta a NIF-nek.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">Ha megvalósul a villamosítás és forgalomba állnak az új szerelvények, újabb 10 perccel rövidül a menetidő. Erre pedig a Flirt vonatok jobb gyorsulási képessége a garancia.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">A teljes cikket az <a href="http://www.origo.hu/itthon/20151112-esztergomi-vasutvonal-villamositas.html">Origo </a>oldalán olvashatják el.</p>

Még senki sem szólt hozzá