Változás nélkül nincs haladás: Megkezdődött az Esztergomot és az M1-est összekötő út előkészítése

<p>Nincs deja vu érzése. 2013 óta harmadszor jelenik meg írás a Szeretgomon ezzel a címmel.</p>

Fotó: MTI/Varga György (illusztráció)

 

2013. február 15.

Megkezdődött az Esztergom és az M1-es autópálya közötti útvonal építésének előkészítése

 

A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) kiírta a közbeszerzési eljárást az Esztergom és az M1 autópálya közötti útszakasz megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.

 

A NIF tájékoztatása szerint a megvalósíthatósági tanulmány tartalmazza majd a kétszer egy sávos kialakítású főúthoz kapcsolódó különböző nyomvonalak tanulmányterveit, a költséghaszon elemzést, a közúti biztonsági hatóságvizsgálatot, és a Natura 2000 hatásbecslést.

 

Eredményes közbeszerzési eljárást követően a tanulmány 2014 nyarára elkészülhet. A munkálatok a következő uniós költségvetési ciklusban folytatódhatnak, amennyiben a források rendelkezésre állnak. 2012 végén a kormány stratégiai megállapodást kötött a Magyar Suzuki Zrt.-vel, amelyben szerepelt, hogy megépül az Esztergom és az M1-es autópálya közötti csatlakozást biztosító útszakasz.

 

MTI

 

2013. július 28.

Megkezdődött az Esztergomot és az M1-est összekötő út előkészítése

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt nyílt közbeszerzés külön kezeli a megvalósíthatósági tanulmányt és az értékelemzést. Az első becsült ellenértéke nettó 55 millió forint volt, a munkát végül nettó 17 millió 340 ezer forintért végzi el a nyertes Futura Kft. Erre a részre 8 ajánlat érkezett.


Az értékelemzésre is nettó 55 milliót irányzott elő az ajánlatkérő. Ezt a részt 12,8 millió forinttal - egyetlen ajánlattevőként - nyerte el a MikroVA Fejlesztő Bt. és a Partner Mérnöki Iroda Kft.


Tavaly novemberben a kormány és a Magyar Suzuki Zrt. stratégiai megállapodásának aláírásakor jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök, hogy a kabinet úgy döntött, megépítik a Suzuki-gyárnak otthont adó Esztergom és az M1-es autópálya közötti csatlakozást biztosító útszakaszt.

 

MTI

 

2015. november 4.

A 2×2 sávos gyorsforgalmi út hossza mintegy 70 kilométer, a tervezési sebessége pedig óránként 130 kilométer. Az Esztergom és az M1-es autópálya közúti kapcsolat fejlesztése címet viselő beruházás kapcsán műszaki tanulmánytervet, megvalósíthatósági tanulmányt és környezeti hatástanulmányt kell készíteni.

 

Az új út az 1-es számú főút és a 1101. jelű út herceghalmi csomópontjának körforgalmú csomóponttá történő átépítésével indul. A kezdő csomópont és az M1-es autópálya herceghalmi csomópontja között 2x1 sávos utat felújítják.     

 

Az M1-es autópálya alcsomópontjait átépítik, ezek között és Zsámbékig az 1101. jelű utat 2x2 sávos gyorsúttá építik át. Innen teljesen új nyomvonalon, 2x2 sávos gyorsforgalmi út készül a 10-es számú főútig, amelyet - valamint a Budapest-Esztergom vasútvonalat - egy külön szintű csomóponttal keresztezi az új út. Itt csatlakozik a 117-es számú meglévő főútra a nyomvonal, amely 2x2 sávosra bővül, az Esztergom-kertvárosban található 1117-es jelű - Esztergom ipari parki - út csomópontjáig.     

 

A 1117-es jelű utat felújítják. A beruházás a 1117. és a 1111. jelű utak csomópontjáig tart, amely szintén felújításra kerül. Az út teljes hossza 39,7 kilométer lesz.

 

MTI