Magyar Termék Nagydíjat és nívódíjat kapott az esztergomi Vitara
Gazdaság
2015. szept. 4.

<p>A Magyar Suzuki Zrt. márciusban bemutatott modellje, a Vitara elnyerte a Magyar Termék Nagydíj® kitüntető címet, és megkapta a pályázat innovációs nívódíját is. A 18. Magyar Termék Nagydíj átadóünnepségét az Országház épületében tartották Budapesten, a díjakat a Magyar Suzuki Zrt. nevében Naoyuki Takeuchi vezérigazgató és Dr. Urbán László vezérigazgató-helyettes vette át.</p>

A Magyar Suzuki Zrt. legújabb modellje, a Vitara elnyerte a Magyar Termék Nagydíjat a pályázat „Járművek” főcsoportjában. A kitüntető címet a korábbi években a Splash, a harmadik generációs Swift, majd tavaly az S-CROSS is megkapta.

 

A pályázaton feltétel volt, hogy a jármű Magyarországon gyártott, forgalmazott, sorozatgyártásra alkalmas késztermék legyen.

 

Az Esztergomban gyártott Vitara a legnagyobb magyar hozzáadott értéket felvonultató autó: a magyar szakemberek nemcsak a gyártásból, de a fejlesztésből is kivették a részüket, a prototípust szinte teljes egészében hazánkban alkották meg a 2015. márciusi bevezetést megelőző két és fél évben.

 

A Vitara Magyarországon gyorsan népszerűvé vált: a SUV osztályban júliusban 425 darabbal a átvette az eladási lista első helyét az addig piacvezető Dacia Dustertől. Emellett 2015 első hét hónapjában is kategóriagyőztes lett, összesen 1220 példány kelt el belőle. A kizárólag Esztergomban gyártott autót több mint 80 országba exportálja az esztergomi gyár.

 

A fődíj elnyerése mellett a Magyar Suzuki Zrt. elnyerte a Kiírók Tanácsa által 2010-ben alapított „Magyar Termék Nagydíj Pályázat Innovációért Nívódíjat” is. Az innovációs nívódíjat azok a megoldások, termékek, illetve rendszerek kapják meg, amelyek újdonságértékük révén kiemelkedően példázzák a hazai vállalkozói kultúrában rejlő kreativitást.

 

 

A nagydíjat – a Magyar Porcelánmanufaktúra Kft. alkotógárdája által készített egyedi iparművészeti trófeát – és a nívódíjat a Magyar Suzuki Zrt. nevében Naoyuki Takeuchi vezérigazgató és Dr. Urbán László vezérigazgató-helyettes vette át csütörtökön a Parlament felsőházi termében az Országgyűlés alelnökétől. A kitüntetést magyar és angol nyelvű elismerő díszoklevél tanúsítja.

 

A Magyar Termék Nagydíj civil kezdeményezés, a nemzetközi piacon versenyképes termékek fejlesztésének ösztönzését tűzte ki egyik legfőbb feladataként. Emellett a minőségi követelményekre fogékony fogyasztói magatartás kialakulását is segíti a minőségtudatos szemlélet elterjesztésével. A védjegyet viselő termékek és szolgáltatások – a gyártók és a forgalmazók fogyasztók iránti elkötelezettségének jeleként – önként vállalt minőségi garanciát is jelentenek. A kitüntető címre azok a kiemelkedő termékek és szolgáltatások pályázhatnak, amelyekre az innováció és az aktív minőségpolitika alkalmazása jellemző.

 

A 18. Magyar Termék Nagydíj pályázat kiírói a HIPAVILON Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség Nonprofit Kft., az INDUSTORG-VÉDJEGYIRODA Minőségügyi Kft., a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet, a TERC Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a TÜV Rheinland InterCert Kft. és a WTS Klient cégcsoport voltak.

 

(suzuki.hu)

(forrás)