<p>Szuzuki Oszamu legidősebb fiának, Toshihironak adja át a stafétabotot.</p>
Szuzuki Oszamu és Orbán Viktor 2010-ben Esztergomban (Fotó: Kovács Attila/MTI)
A Nikkei ázsiai gazdasági lap szerint a váltást ösztönözhette a Suzuki és a német Volkswagen között 2011 óta tartó válóper is, amelynek a Suzukinál már a végét várják. A német autógyár a japán vállalat legnagyobb részvényese 19,9%-os részesedéssel. A két cég közötti megállapodás értelmében a Suzuki és a Volkswagen együtt árasztotta volna el a feltörekvő piacokat olcsó kisautókkal.
Az együttműködés 2011-ben kezdett zátonyra futni, a Volkswagen ugyanis egyre nagyobb befolyást próbált szerezni a két vállalat együttműködésében, amit a japán cégnél nem toleráltak, a Suzuki ezután egészen nemzetközi bíróság elé cipelte az ügyet. Az eljárás azonban elhúzódott, a beígért fejlesztések elmaradtak; a Suzuki nem úgy teljesített, ahogy azt előzőleg elvárták volna. A vezérigazgató magát, illeteve az általa felállított vezetési struktúrát okolta a kialakult helyzetért, végül a változatások mellett határozott.
Oszamu nem hagyja el teljes a céget, az igazgatótanács elnökeként továbbra is beleszólása lesz majd a döntésekbe.
A teljes cikk az ázsiai Nikkei gazdasági lap oldalán olvasható.