Új buszok, korszerű várók, megújult tömegközlekedés

Új buszok, korszerű várók, megújult tömegközlekedés

2015. 04. 22. 18:02

Tovább folytatódik a városi tömegközlekedés fejlesztése. Felcsillant a remény, az infrastruktúrában is változások jöhetnek. Emelkedhet a buszozó komfortérzete, hiszen szeptembertől már új autóbuszokkal járhatunk, ha csütörtökön elfogadja a tervezetet a képviselő-testület.

Dezsávű érzés: új buszok érkezhetnek - Credo BC 9,5

 

  • a 43-as, az 1-es és a 11-es busz menetrendje is módosulhat, május elsejétől sűrűbben járhatnak
  • hatékonyabban juthatunk majd el Kertvárosba és onnan Esztergomba
  • vasárnap a Tesco zárva tartása miatt kell átszervezni a közlekedést, hiszen kiesik az ingyenes járat
  • három helyen korszerű megállókban nem ázunk majd el az esőben, máshol még igen
  • szeptemberben új járművek érkezhetnek
  • mindez május elsejétől lépne életbe

 

2011. július 4. Esztergomban a nap, amikor függetlenedtünk a helyi járat közlekedéstől. A fordulópontot megelőzően hat vonalon folyt buszközlekedés (1., 3., 4., 6., 7., és a 9.). 2014 elején és közepén részlegesen helyreállt a városi tömegközlekedés, majd a választások után történt újabb előrelépés a "mindent vissza" politika mentén, bár - korábban - többen a buszközlekedés teljes reformja mellett törtek volna lándzsát.

 

Idén februárban rendeztük a cég felé fennálló adósságunkat, és tárgyalásokat kezdeményeztünk a Vértes Volán jogutódjaként létrejött Középnyugat Magyarországi Közlekedési Központtal (KNYKK) a közlekedés-fejlesztés ügyében. Az önkormányzat akkor úgy kommunikálta, hogy a járatszám esetleges bővítésére csak a 2015-ös büdzsé elfogadása után lesz lehetőség. A költségvetést februárban megszavazták, a volán társaság pedig most áprilisra állított össze javaslatcsomagot a helyi buszközlekedés és az utazók komfortjának emelésére. Ha a csütörtöki testületin elfogadják, május elsejétől lép érvénybe az új menetrend.

 

Fotó: Szekeres Panna/MTI

 

A tervezetben hosszan taglalják, hogy a 2011-es vonalak visszaállítása túl nagy kompenzációs díjjal járna, így óvatos becsléssel is 165 millióba, de ha csak május-december közti időszakra vonatkozna (a városnak ugyanis december 31-ig van érvényes közszolgáltatási szerződése a társasággal), akkor is 130 millió forintba kerülne a buszközlekedés teljes körű újraindítása. A városnak erre jelenleg nincs fedezet a költségvetésben, így a vállalat által beterjesztett menetrend-bővítést fogadná el az önkormányzat, amely csupán 24 millió forint többletköltséget róna a nyakunkba, ezt pedig a büdzsében elkülönített általános tartalékból fizetnék ki.

 

A tervek szerint így a 43-as járat hétköznapokon is járna minden órában, az elővárosi buszok pedig csak azokban az időszakokban, amikor Esztergom és Esztergom-Kertváros között a forgalomnövekedés ezt indokolttá teszi; illetve megemlítik, hogy hétvégén is növekedne a járatsűrűség ezen a vonalon. Eddig a 43-as csupán szabad és munkaszüneti napokon közlekedett.

 

 

Az 1-es és 11-es jelzéssel közlekedő helyi járatok esetében is változásokat tartogat az elkészített dokumentum. Ez esetben a Tesco vasárnapi zárva tartásából fakadó nehézségeket orvosolná a tervezet, így a két járat vasárnap a szombati menetrenddel megegyezően közlekedne.

 

 

Ezeken túlmenően a KNYKK javaslatot tesz, hogy saját költségén, három helyszínen, az elkopott, elhasználódott és néhol érzékelhetetlen buszvárók helyett korszerű és fedett létesítményeket épít. Így első körben ajánlják a Kossuth Lajos utcán a volt Gazdaboltnál, a Kiss János altábornagy utcán a Fogaskerék megállóhelynél, illetve a Rákóczi téren lévő megállókat. De a helyszínek még változhatnak, az önkormányzatnak lehetőséget adnak, hogy ők döntsék el, mely megállók szorulnak leginkább rekonstrukcióra.

 

Végül a tervezet javaslatot tesz a leharcolt buszjárművek cseréjére is, mivel nem csak a buszok kora és a város közlekedési adottságai, de az utasok száma sem indokolja a jelenleg közlekedő csuklós járművek üzemeltetését. A társaságnak várhatóan szeptember elejétől lehetősége lesz két használt Credo BC 9,5 típusú midi autóbuszt forgalomba állítani.

2015. 04. 24. 7:12

... ahogy "Übü király mondaná": Úgy szahar az egész ahogy van.

Sajnos akik tervezik, elfogadják keveset használhatják a tömegközlekedést.

Romanek Etelkát egy hónap buszozásra ítélném. Csak tapasztaljon ... És ne csak mosolyogjon a plakátról Orbán mellől.

A vezér már úgyis az eszét vesztette. Ott is négysávos utat ígér ahol nem is lenne indokolt. stb. .... 

Had örüljön az az ostobán vigyorgó, de keményen dolgozó kisember .... Parsztvakítás az egész ország ...

2015. 04. 23. 12:24

 

Úgy látszik, hogy a Dobogókői út és Park Center környékén élő és dolgozó, iskolába járó emberek, csak akkor tartoznak a városhoz, amikor ígérgetni kell, hogy szavazzanak.Teljesen el vagyunk zárva a közlekedés hiánya miatt,főleg hétvégén.Naponta kilométereket kell gyalogolni gyerekeknek,öregeknek a buszvégig vagy a Fogasig és onnan vissza.Nem normális,hogy vasárnap, reggel fél 5-kor kell elindulni,hogy 7 órai munkakezdére Szentgyörgymezőre érjen az ember.Amikor kopogtattak az ajtón,hogy itt is lesz helyijárat,csak szavazzunk rájuk, belehazudtak a szemünkbe.Nem csak a főúton laknak esztergomiak.Az itt élőknek is joga lenne munkába, iskolába járni, részt venni a kultúrális rendezvényeken, stb, stb.Nem igaz,hogy olyan sokba kerülne, ha a Vasútállomástól még két megállót menne a busz a Park Centerig vagy Diósvölgyig.

2015. 04. 23. 11:49

A volt 7-es helyijáratot is vissza kellene állítani. A Dobogókői uton levő Tescó,ParkCenter Bevásárló helyen lévő üzletekben olyan dolgozók is dolgoznak akinek nincsen autójuk---elősegítené a munkába járásukat---+ több olyan vásárló is kijutna aki a megközelítés miatt sajnos nem jut ezekre a helyekre. A 7-es helyijárattal nagyon sok Diósvölgyi , Szarvas hegyi, Borz hegyi telek tulajdonos meg tudta oldani a telekre való kijutását. A 7-es Helyi járat egy összekötő járat volt a Szentgyörgymező és a Diósvölgy között. Sajnos a Dobogókői járat minimálisan segít ebben a problémában, főleg úgy , hogy csak egy járat indul a Földműves utcából ezen a vonalon.   Kérem a tisztelt  érdekelteket, hogy vegyék figyelembe ezeket a tényeket is és érdemben kedvező tárgyalást,/határozatot/ hozzanak ezen az útvonalon közlekedő emberek,/polgártársak,szavazók / részére.

2015. 04. 22. 21:22

No ... és mi lesz a régi 7-es járattal?
A Diósvölgyben élők utazási problémáját nem oldja meg az 1-es járat, mely a vasútállomásról indul.
De a Dobogókői járat sem, mely csak ritkán jár Sírós

A régi 7-esnek nagyon sokan örülnének  -az itt élőn kívüliek is -  hisz nagyon sok üzlethez közvetlenül eljutnának.