Az 1-es villamos kijönne az Esztergom-Budapest vasúti vonalszakaszhoz

<p style="text-align: justify;"><span>A következő hét évre 750-800 milliárd forint értékű közlekedésfejlesztést nevesített a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), kérdés, hogy valójában mennyire lesz majd pénz - mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a Portfolio.hu portál által szervezett Property Investment Forum ingatlankonferencián kedden, Budapesten. A tervek szerint a Bécsi úton meghosszabítanák az 1-es vaillamos vonalát, amely így egészen az Esztergom-Budapest vonalszakaszhoz elérne, megkönnyítve az utazók mobilitását.</span></p>

Emlékeztetett: a fonódó villamos, a Széll Kálmán tér felújítása, továbbá a még le nem szállított új autóbuszok és villamosok beszerzése még a tavaly zárult uniós költségvetési időszak támogatásával zajlik. 
    

A 2020-ig tartó új uniós költségvetési ciklus része lehet az 1-es villamos folytatása a Fehérvári úttól a Kelenföldi pályaudvarig. Ugyanez a vonal északon a Bécsi úton elérné az esztergomi vasutat. Az 1-es metró a belvárosban továbbjönne a Vigadóig, a túlsó végállomása pedig a Rákosrendező pályaudvaron lenne. Ebbe a sorba illeszkedik a 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel, a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos kiépítése, továbbá az újpalotai lakótelepet a Rákóczi úton át a belvárossal összekötő villamos - sorolta a vezérigazgató. 

 

A 4-es metró továbbépítése újpalotáig Vitézy Dávid szerint irreális. A BKK sorsát firtató kérdésre azt válaszolta, hogy közlekedési ágakra szétszedni Budapest közlekedését azt jelentené, hogy a Fővárosi Közgyűlés kétségbe vonná az elmúlt évek eredményeit.
    

Finta Sándor, Budapest főépítésze elmondta: a főváros hét ingatlanfejlesztési projektet kíván megvalósítani. A sorban első a Gázgyár és a Hajógyári-sziget összekapcsolása egy gyalogoshíddal, és a két terület együttes fejlesztése. Hasonlóan kapcsolnák össze a Dagály fürdőt és a Margitszigetet. A listán szerepel még a Nyugati pályaudvar és környéke egészen a Rákosrendező pályaudvarig, a Városháza és környéke, a Népliget szabadidőparkká alakítása, végül pedig a Kelenföldi pályaudvar környéke, és Ferihegy komplex gazdasági övezetté alakítása. 
    

A vázolt fejlesztések uniós támogatással, költségvetési forrásból és a magántőke bevonásával valósulnának meg.
    

Az állam által tervezett fővárosi fejlesztéseket Fürjes Balázs kormánybiztos ismertette. Ebben szerepel - egyebek mellett - egy 4-5 ezres új konferenciaközpont, a Ludovika és az Orczy kert komplex felújítása, a Sorsok Háza, a Rubik Kreativitás Központ, a 2021-es vizes VB létesítményei, valamint a Puskás Ferenc stadion felépítése is.
    

Arra a kérdésre, hogy az állam hogyan állna a budapesti olimpia megrendezéséhez, Fürjes Balázs azt válaszolta, hogy a kormány figyeli a fejleményeket, de nem támogatja a rendezést. Akkor lenne reális egy budapesti olimpia, ha a NOB elfogadná a kisebb és olcsóbb olimpia koncepcióját, továbbá azt, hogy a rendezést több országra szétterítsék - vélte Fürjes Balázs.

 

Forrás: MTI

Kép forrása: karpatuta3.blogspot.hu