<p style="text-align: justify;">2013-ban jelent meg a Magyar Közlöny hasábjain, hogy kijelölték az M0-s autóút 10-es és 11-es út közötti szakaszának nyomvonalát. Az új útszakasszal az ország egyik legjobban igénybevett gyorsforgalmi útjának terhelését kívánták volna csökkenteni. A 10-es főút bekapcsolásával a körgyűrű gyorsforgalmi úttal kötötte volna össze a fővárosba vezető minden főutat. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülhetett volna a fővárost az <strong>Almásfüzitő - Esztergom - Dorog - Pilisvörösvár</strong> vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól. A tervezet szerint a munkálatok 2017-től kezdődhettek volna meg.</p>
<p style="text-align: justify;">Milyen problémákkal küszködik az „ismeretlen autós”? Korábbi <a href="https://www.szeretgom.hu/content/74666-dugomentesites-avagy-a-10-es-ut-uj-szakaszarol">cikkünkben</a> már rámutattunk a beruházás jelentőségére.</p>
Csak valamikor 2022 után fejezné be a kormány az M0-s Budakalász és Pilisborosjenő közötti nyolc kilométeres szakaszát.
A a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) egy szűk körű egyeztetésén esett szó, amelyen a 10-es és 11-es főút közti települések polgármesterei és civil szervezetek vettek részt. Az illetékesek állítólag itt mondták el, hogy a 2021-ig tartó EU-s támogatásokból nem jut majd erre a beruházásra.
A tervezett szakasz egyébként valószíűleg elég drága lenne, hiszen két alagutat is ki kellene alakítani. Ahhoz, hogy megépüljön a Budapestet körülvevő M0-s körgyűrű, ez lenne az első lépés, amelyet a Solymár és Biatorbágy közti 18 kilométer követhetne – amennyiben ezekre jut majd uniós pénz.