<p>Adott Budapest egyik legjobban terhelt elővárosi útja, amely két éve nyakába kapta szomszédja, az ország egyik legforgalmasabb vasútvonala utasainak javát. Annak a vasútnak, amely Európa egyik legdrágább vonalának készül, pedig csak felújítják és szélesítik. A munkálatai már most közel egyéves csúszásban vannak, és még legalább 2015 tavaszáig tartanak, ahogyan velük együtt a rendszeres torlódások és a túlterhelt buszjáratok a 10-es úton - <a href="http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/09/04/44_milliardba_kerul_masfel_evet_keshet/" target="_blank">írja az Index autósmagazinja</a>, a totalcar.hu</p>
A cikkből többek között kiderül, hogy
- A 10-es főút és a Budapest-Esztergom vasútvonal viszonya nagyon szoros, amikor teljes vonalon jár, a vasút átlag napi 14 ezer utast szállít, a főút bizonyos szakaszain a kevésbé forgalmas napokon fordul meg ennyi jármű.
- Mennyit csúszott eddig az Esztergom-Budapest vasútvonal felújítása, és mennyi uniós és közpénzt költenek el a munkálatokra.
- Az ürömi ideiglenes/nem ideiglenes körforgalom kálváriája állítólag nem duzzasztja majd fel a több kilométeres megadugókat.
A teljes írás ide kattintva olvasható.