<p style="text-align: justify;">Több mint száz utas próbált felszállni egy hivatalosan 44 ülőhelyes, klíma nélküli vonatra kedd este Esztergom felé. „Lincselés közeli” állapotok uralkodtak Pilisvörösváron, ahol az Esztergom–Budapest, hazánk egyik legjelentősebb elővárosi vasútvonalának felújítása miatt voltak kénytelenek az emberek összepréselődve tovább utazni – olvasható a <a href="http://mno.hu/belfold/elfogyott-a-turelem-lincshangulat-pilisvorosvarnal-1234029" target="_blank">Magyar Nemzet online kiadásában</a>.</p>
A lap úgy tudja, a 2003-ban rendszeresített Siemens Desirók a Balatonra kerültek, most a több tízéves Csehszlovák technológián szívják be a füstöt az emberek. És szívhatják a fogukat is, amíg a vasúttársaság nem lép valamit. Ellenben A MÁV-Start tájékoztatása szerint a régi vonatokat csak műszaki probléma miatt vetették be, de a vonalon a Desirók fognak a továbbiakban is közlekedni.
A Budapest–Esztergom-vonalat, ami a budapesti elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakaszaként naponta akár 14 ezer utast is kiszolgál, az Új Széchenyi Terv keretein belül az úgynevezett Közlekedés operatív program (Közop) részeként újítják fel a Kohéziós Alap társfinanszírozásával, 85 százalékban uniós pénzből, 15 százalékban pedig magyar finanszírozásból. A munkálatokat 2012 júniusában kezdték el, és eredetileg 2013 decemberében adták volna át.
Egyelőre a vonalat még nem adták át teljesen, de az utasok türelme nem emiatt fogyott el. A legnagyobb közösségi portálon fellelhető egy levél, amiben az egyik utas azon fakadt ki egy népszerű blognak, hogy a MÁV-Start amellett, hogy – a csúcsidőszakokban is – csak óránként indít járatokat Budapestről Esztergomba, és vissza(vonatot és pótlóbuszt), további kellemetlenséget okoz azzal, hogy a 2003-ban beszerzett, vonatkocsinként több mint 110 személyes modern Siemens Desiro vonatok helyett az eredetileg is mellékvonalakra tervezett Bzmot sorozatú motorkocsik járnak, 44 férőhellyel.
A teljes írás ide kattintva olvasható el.
/Fotó: Wikipédia/