<p style="text-align: justify;">Kiírásra került a nyílt közbeszerzés az M0 autóút északi szektor 11-es és a 10-es számú főút közötti szakaszának megtervezésére és az építési engedély megszerzésére. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő olyan vállalatok közül választja majd ki a megfelelőt, melyek nettó árbevétele az utóbbi 3 év mindegyikében elérte a 600 millió forintot.</p>
A tervezett útszakasz 8,1 kilométeres, 2x2 forgalmi sávos autóutat és azon belül összesen 5,2 kilométeres kétjáratú zárt építésű alagutat foglal magában. Az új út a tervek szerint az M0-ás végétől indul. E kezdeti szakaszon a pálya Budakalász és Budapest közigazgatási határán keresztezi a 11-es számú főutat, egy nagyjából 600 méter hosszú völgyhíddal a Budapest-Szentendre HÉV vonalat és az 1115 számú összekötő utat. A völgyhidat követően az útpálya egy 2 kilométeres, egybefüggő alagútban halad tovább Budapest III. kerület, Budakalász valamint Üröm közigazgatási területén keresztül.
Az alagút után, a 1108 jelű összekötő útnál létesítendő csomópont térségében a nyomvonal mély bevágásba kerül. Ezután egy újabb egybefüggő alagutas szakasz következik 3,2 km hosszon. A felszín alatti nyomvonal előbb északról és nyugatról elkerüli Üröm beépített területét, majd keresztülhalad Pilisborosjenő Lazarét nevű részén, végül a Köves-bérc déli lejtője alatt kanyarog a 10-es főútig. A pálya a pilisborosjenői – részben már rekultiváció alatt álló – hulladéklerakó területén lép ki az alagútból, nem messze a főúttól.
A szakasz végén a 10-es főúthoz a távlati M10 autóút nyomvonalán kialakítandó csomóponton keresztül két irányban - az ürömi, illetve a solymári főúti körforgalmi csomóponthoz – kell közúti kapcsolatot kiépíteni, mivel a meglévő főút, a kibővített Budapest-Esztergom vasútvonal és az Aranyhegyi-patak révén rendkívül behatároltak a helyszíni adottságok. A csomópontba többek között egy nagyjából 360 m hosszúságú völgyhidat terveznek a meglévő főút, vasútvonal és patak fölé.
Az építkezés becsült értéke 1 340 000 000 forintot tesz ki.
/NIF/