<p style="text-align: justify;">Idén év végén Esztergomban befejeződik a legolcsóbb magyar autónak is nevezett Suzuki Splash gyártása, amely elődjéhez hasonlóan Opel márkanévvel is kapható, Agila néven - olvasható a vezess.hu írásában.</p>
Az egyterűs kisautó nem kap közvetlen utódot - nyilatkozta a magazinnak Takeucsi Hiszasi, a Suzuki vezérigazgatója. A modellt a Genfi Autószalonon látott Celerio pótolja majd. Első ránézésre a Celerio legfeljebb az Indiában gyártott, a legolcsóbb kisautók közé belőtt Alto utódlására tűnik alkalmasnak, a kiskategóriában igényes és színvonalas autónak számító Splash helyét nehezen töltheti be. A két jármű közös vonás a magasra emelt váltókar is. A 3600 milliméteres kocsi térkínálata emellett jobbnak ígérkezik a kategória átlagánál, csomagtere például 254 literes.
A gyár a kapacitásának nagyjából felével termel jelenleg, így közvetlenül 3100 embernek ad munkát. Felfutást az iV-4 tanulmány szériaváltozata hozhat, amely a Splash után megüresedő gyártókapacitást kívánja kitölteni. A prototípusok várhatóan ez év nyarán elkészülnek, a sorozatgyártás 2015 elején indulhat.
4,2 méteres hosszával az iV-4 ránézésre a sokadik szabadidő-autó a kis SUV-k és a kompakt crossoverek közötti méretben, de műszaki szempontból jelentősen különbözik a 2008-tól, a Capturtől és más konkurensektől. Ez az autó ugyanis az SX4 S-Cross padlólemezére épül - árulta el Takeucsi úr, tehát nem kisautók alapjait veszi át, hanem egy kompakt autó architektúráját
A régi modell piacról történő kivezetéséről, az új Suzukiról és a gyárt jövőbeni terveiről a vezess.hu oldalon olvasható részletesebben.