<p style="text-align: justify;">Bár nemrégiben a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese, Urbán László az idei évre 200 ezer legyártani tervezett Suzukiról beszélt, a gyár valószínűleg jóval kevesebb, "csupán" 162 ezer autót kíván elkészíteni. A Napi Gazdaság online kiadása azt vizsgálta meg, hogy az esztergomi autógyár csökkentett termelési tervei mennyiben befolyásolják a hazai autószektor 2014-es összteljesítményét.</p>
Leginkább az minimalizálhatja a negatív Suzuki-hatást, hogy a hazai autóipar idénre várt bővülésének oroszlánrészét az Audi Motor Hungaria Kft. adja. Győrben a tavalyi közel 43 ezerről az idén 125 ezerre nőhet a legyártott autók darabszáma, ami egyes elemzések szerint a teljes magyar ipartól az idei év egészére várt, akár 6 százalék feletti növekedés több mint felét adhatja, a beszállítóknál jelentkező termelésbővüléssel együtt. Szintén mérsékli a kedvezőtlen hatást, hogy a Suzuki olcsóbb autókat gyárt, mint az Audi és a Mercedes, vagyis egységnyi elő nem állított kocsi kisebb kiesést jelent.
A Suzuki számait az európai autópiac élénkülése mellett az javíthatja, ha nő az eladásokon belül a drágább S-Cross modellek részaránya, illetve év közben mégis javul az esztergomi autók iránti kereslet. Az év mindenesetre jól indult, a márka európai eladásai (beleértve a Japánból importált járműveket is) a múlt hónapban közel 31, január-februárban pedig 20 százalékkal múlták felül az egy évvel korábbit. Két hónap alatt így 25,6 ezer, döntően esztergomi autó kelt el. (A társaság akár havi szinten is módosíthatja a gyártási tervét a piaci igényeknek megfelelően.)
A teljes írás a napi.hu-n olvasható.