Duplázna Európában a Suzuki

<p style="text-align: justify;">Olvasható a Népszabadság tegnapi számában. A japán márka egyetlen európai autógyártó bázisának szüksége is van a kínálat bővítésére, mert lejár a FIAT-tal és az Opellel kötött bérmunkaszerződés, melynek keretében Sedicik és Agilák készülnek Esztergomban - írják a lapban.</p>

Az új SX4 S-Cross beváltotta a reményeket, és a japánok évente új modell bevezetését tervezik az európai piacon. Az már biztos, hogy Magyarországon készül majd egy újabb és az SX4-esnél nagyobb Suzuki sportterepjáró, a Vitara utódjának szánt, de még csak iV-4-essel jelzett tanulmányautó.


Az Agila–Splash minipáros kifutása után kerülhet az esztergomi szalagra az YRA kóddal jelzett, az európai piacra 2015-ben A:Wind néven érkező kisautó, melynek árát az igényes és persze drágább prémium kategóriás versenytársakhoz igazítják majd, ugyanis ezekre van kereslet leginkább. Azonos szerkezeti elemekre épül majd a legkisebb sportterepjáró is, melynek koncepciója a Crosshiker nevet kapta.

 

A dinamikusan bővülő termékválaszték része az újabb reneszánsz programnak, melynek keretében a Suzuki megduplázná európai eladásait, ami évi 300 ezer autót jelentene, ennyi az esztergomi gyártókapacitás, melyet 2008-ban majdnem kihasználtak, ám a válság miatt csökkenteni kellett a termelést és a létszámot: a tavalyi 156 ezres és az idei 171 ezres eladás messze elmaradt ettől.

 

A teljes írás a Népszabadság 2013.12.18-i számában olvasható.