Vizsgálják a vízi közlekedés fejlesztési lehetőségeit
Környezetünk
2013. dec. 6.

<p style="margin-bottom: 0cm; text-align: justify;">A jelenleg társadalmi egyeztetés alatt álló Nemzeti Közlekedési Stratégiában rögzíti a jövőre vonatkozó közlekedéspolitikai elképzeléseit a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a közlekedési módokkal foglalkozó vitaanyag tartalmazza a vízi közlekedés fejlesztési lehetőségeinek vizsgálatát is.</p>

Nemrégiben a kormány több tagjához levelet juttatott el 11 település polgármestere és a Nagybörzsöny-Szob Erdei Kisvasútért Közalapítvány, amelyben azt kérik, hogy a kormány éljen a Mahart PassNave Személyhajózási Kft. többségi tulajdonrészének megvásárlásával megnyílt lehetőséggel, és kezdje meg a Dunakanyar menetrend szerinti személyhajózásának újjászervezését. A polgármesterek szerint a Dunakanyar személyhajózásának elsorvasztása ellentmond a Duna-stratégiának, miközben a térség egyik legnagyobb turisztikai attrakciója lehetne a Duna menti kerékpárút-, illetve a település- és szolgáltatásfejlesztések összekapcsolása a kerékpárszállítást lehetővé tevő hajóközlekedéssel.

 

A tárca írásos válaszában úgy fogalmaz: „a közlekedési stratégia szerint a hajós közösségi személyszállításnak elsősorban a városok vonzáskörzetében, különösen a főváros és Esztergom-Leányfalu, illetve Százhalombatta-Dunaújváros elővárosi térségben lehet szerepe. A tervezet számol a hajós turizmus népszerűsítésének igényével is.” A stratégia az egyhónapos társadalmi vita, valamint a beérkezett észrevételek feldolgozása után kerülhet a kormány elé.

 

/MTI/

(forrás)