<p>Megújult a Suzuki kisautója, a 2004-ben világstratégiai modellként bevezetett Swift. Az újratervezett első lökhárító és hűtőrács mellett összkerékhajtással, illetve vadonatúj, „ragyogó napsárga” színben is elérhető a modell. Ezzel egy időben megérkezett a Swift Sport régóta várt, ötajtós változata.</p>
Több ponton is megújult a harmadik generációs Swift. A Suzuki mérnökei újratervezték az első lökhárítót és a hűtőrácsot. Az 1,2 literes, benzinmotoros változat mostantól összkerékhajtással is megvásárolható. A színpaletta „azúrkék metál” és „ragyogó napsárga” színekkel egészült ki. Az utastérben újdonság a fekete tónusú műszerfal, és új típusú a kárpit.
Átfogó biztonsági és védelmi rendszerének köszönhetően a Swift kiváló vezetési élménye természetesen megmaradt. Továbbra is számos extra közül lehet választani, a GS-ben szériafelszerelés a nyomógombos indítás, a bluetooth-rendszer és az USB-port, az automata légkondicionáló, a tengelyirányban is állítható kormány, a tempomat, a fűtött első ülések és a 16"-os alufelnik.
A GS felszereltségnél újdonság a LED nappali fény és a tükörbe épített index, a GLX felszereltségnél pedig az ezüst ködlámpakeret.
Új változatban, ötajtós kivitelben is elérhetővé vált a Suzuki „fenegyereke”, a Swift Sport. Újdonság a 60:40 arányban osztható hátsó ülés, emellett gyerekzárral is ellátták a hátsó ajtókat. Az ESP és a tempomat mellett az alapfelszereltség része a kulcs nélküli motorindító rendszer, a hátsó tolatóradar, az USB-csatlakozó, az automata klíma, az ülésfűtés és a bluetoothos telefonkihangosító.
Az 1,6 literes VVT-benzinmotor hatfokozatú kézi sebességváltóval 195 km/órás végsebességre képes, és 8,7 másodperc gyorsul 100 km/órára. Átlagos fogyasztása 6,4 liter.*
Mindehhez továbbra is kiemelkedően hatékony biztonsági rendszer társul. A Swift Sportban az eredeti szériához hasonlóan minden megvan, amit ma biztonság terén elvárhatunk egy autótól: nagy szakítószilárdságú acélkarosszéria, energiaelnyelő anyagok, hét légzsák, ABS és ESP.
* Suzuki Swift Sport 1,6 l VVT: üzemanyag-fogyasztás városban 8,4 l/100 km, autópályán 5,2 l/100 km, vegyes használat esetén átlagosan 6,4 l/100 km; CO2-kibocsátás vegyes használatnál 147 g/km.
A SWIFT ÚJDONSÁGAI
Külső jellemzők
- Újratervezett első lökhárító
- Újratervezett hűtőrács
- Új színek: azúrkék metál, ragyogó napsárga
- GS felszereltségnél LED nappali fény, GLX felszereltségnél ezüst ködlámpakeret
- GS felszereltségnél tükörbe épített index
Belső jellemzők
- Fekete tónusú műszerfal
- Új típusú kárpit
AZ ÖTAJTÓS SWIFT SPORT JELLEMZŐI
Külső jellemzők
- Ötajtós változat
Belső jellemzők
- Osztható hátsó ülés (60:40)
- Gyermekzár a hátsó ajtókon
Magyar Suzuki Zrt.
A vállalatot a Suzuki Motor Corporation többségi tulajdonosként 1991-ben alapította. A kezdő modell Swift 1992-ben gördült le a gyártószalagról, ezt 2000-ben a Wagon R+, 2003-ban az Ignis, 2005-ben az új Swift, 2006-ban az SX4, 2008-ban a Splash, 2010 júniusában az új Swift követte, majd 2011 novemberében kezdődött a Swift Sport sorozatgyártása. Az Esztergomban gyártott modellekbe ma már kizárólag az Euro 5-ös környezetvédelmi szabványnak megfelelő motorok épülnek be. A Suzuki Motor Corporation egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot az Esztergomban gyártott gépjárművekkel. Alapítása, a kezdeti zöldmezős beruházás óta a Magyar Suzuki számos bővítésen ment keresztül. Mára a gyártás öt nagyobb üzemegységben zajlik (prés-, hegesztő-, festő-, lökhárító- és szerelőüzem). Beruházások sora követte egymást az elmúlt húsz esztendőben, a legjelentősebb a 2003–2008 közötti, amikor is a Suzuki „európai reneszánsz programjának” keretén belül a két legfontosabb célkitűzés az európai disztribúciós hálózat kiépítése volt, valamint a magyar leányvállalat felkészítése a 300 ezres gyártási darabszámra. Utóbbi cél csaknem teljesült 2008-ban, hiszen a gyár több mint 280 ezer gépkocsit gyártott abban az évben. Exporttevékenysége során a vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti és észak-afrikai országba – például Izraelbe vagy Marokkóba – is.
A 3000 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki több tízezer ember számára nyújt megélhetést. A hazai és európai piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a vállalat importált gépkocsik, motorkerékpárok és csónakmotorok értékesítésével is foglalkozik. Az anyacég, a Suzuki Motor Corporation által gyártott, csúcstechnológiát képviselő importmodellek értékesítésével és az ügyfelek igényeinek kielégítésével Magyarország egyik legkiválóbb kereskedelmi hálózata foglalkozik, hogy széles termékválasztékával megfeleljen a vásárlók elvárásainak. A Magyar Suzuki Zrt. jelentős szerepet játszik a régió motorkereskedelmében is: nyolc környező ország (Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia, Koszovó és Montenegró) piacát látja el motorokkal.