Fejlesztések a Pilisvörösvár-Esztergom vonalon

Fejlesztések a Pilisvörösvár-Esztergom vonalon

2012. 03. 19. 12:28

(MTI) - Fejlesztik a Pilisvörösvár-Esztergom vasútvonalat: a 19 milliárd forintos beruházással 32,7 kilométeren újítják fel a vasúti pályát, a közlekedés gyorsabb lesz, de a beruházás ideje alatt Pilisvörösvár és Esztergom között csak autóbusszal lehet majd utazni.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) hétfőn az MTI-t arról tájékoztatta, hogy Piliscsaba és Esztergom között a rekonstrukciós munkálatokkal a sebesség a jelenlegi óránkénti 60-ról 70-100 kilométeresre nő, így a teljes Pilisvörösvár-Esztergom közötti szakaszon várhatóan 10 perccel rövidebb lesz a menetidő.
A budapesti elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakaszát érintő beruházás során a pálya mellett alul- és felüljárókat létesítenek, átépítik az állomások peronjait, valamint összesen 11 helyszínen 848 férőhellyel P+R parkolókat építenek, és Dorog mellett az átszállást megkönnyítő buszfordulót létesítenek.
A beruházás miatt előreláthatólag június 16-tól 2013. március 31-ig Pilisvörösvár és Esztergom között autóbusszal lehet utazni. A Pilisvörösvár-Piliscsaba közötti munkálatok várhatóan 2013. végére, míg a Piliscsaba-Esztergom közötti munkák 2013. közepére készülnek el.
A Pilisvörösvár és Piliscsaba közötti szakasz kivitelezője a Szemafor Konzorcium, melyben az A-Híd Építő Zrt. a vezetésével, a Vasútépítők Kft. és a H.F. Wiebe GmbH & Co. KG vesz részt, 10,4 milliárd forintos nettó beruházási költséggel.
A Piliscsaba és Esztergom közötti szakasz kivitelezője az Inflexió Konzorcium, melyben a Vasútépítők Kft. a vezető, tagjai a H.F. Wiebe GmbH & Co. KG és az A-Híd Építő Zrt., 8,7 milliárd forintos nettó beruházási költséggel.
A NIF Zrt. kapcsolódó beruházása az Északi Vasúti Duna-híd-Pilisvörösvár vonalszakasz átépítése. A Szentendrei út-Pilisvörösvár között második vágány épülhet, így a sebesség a jelenlegi 60-ról óránként 80-100 kilométerre növekedhet.
A teljes Északi Vasúti Duna-híd és Esztergom közötti vonalszakasz átépítésének tervezett befejezésekor, 2014 nyarára a menetidő Budapest-Nyugati pályaudvar és Esztergom között 1 óra 12 percre csökken.
Külön beruházási ütemben valósulhat meg a vasútvonal villamosítása, az esztergomi állomás átépítése, a Bécsi út és a vasútvonal szintbeli keresztezésének kiváltása és a Rákosrendező-Újpest vonalszakasz átépítése.

 

2012. 03. 22. 6:37

Az aztán senkinek nem lenne jó. Se Dorognak, se Kertvárosnak. Ahol most megy a vonal, ott van Dorog belvárosa, Kertvárosban meg az iskola, ha Kesztölc felé menne meg csak a szeméttelep.

2012. 03. 21. 17:01

 

Vajon anyagilag mennyibe kerulne "Kesztolc" felol leroviditeni az utvonalat (117-es menten)

2012. 03. 21. 13:09

A 10 perc javulás a menetidőben csak az Egom-Vörösvár szakaszra vonatkozik.

2012. 03. 21. 13:01

Régen arról is szó volt, hogy E-Tábor vasútállomást is megnyitnák. Mármint Meggyes ötletelt ezzel, a MÁV-tól nem olvastam soha ilyet.

2012. 03. 21. 12:36

Azért lett volna jó, ha az elektromos felsővezetékeket is megépítik, mert egy elektromos motorral hajtott mozdony lényegesen másképp (gyorsabban) gyorsul/lassul, mint egy sima dízel (ráadásul a fékezés visszatáplál áramot a hálózatba). Magyarul a több megálló egyáltalán nem jelentene gondot, ha a vonal alkalmas lenne villanymozdonyok kiszolgálására. Sajnos ez most is kimarad.

2012. 03. 21. 12:29

 

Dorogi es kertvarosi megallokat egybevonni es atrakni a palatinusz to es 117-es ut közé...menetido+tavolsag is csokkenne ujjabb 10percel...

Remelem lesznek zonazo vonatok is amik akar 1 óran belül megteszik a tavolsagot...

2012. 03. 20. 20:42

Én a cikk végén azt olvasom, hogy 1 óra 12 perc lesz a teljes menetidő. Tehát nem 1.45 - 1.50.

Ez azért már negyven percet jelent.

Majdnem annyi mint autóval Tatabánya - tehát inkább megérné Pestre járni dolgozni ... ha így vesszük.

/más kérdés, hogy hogyan jutunk ki az állomásra helyijárat hiányában - és megint más, hogy pesten belül esetleg még mennyi időt kell közlekedni/

Messze vagyunk még... nagyon messze.

 

2012. 03. 20. 8:37

10 perc? Hát ez elég röhejes. Elszórnak 19 milliárdot és születik egy félmegoldás, ami aztán az elkövetkező 100 évben meg is marad. Az 53km-re az 50-60 perces menetidő (természetesen néhány állomás kiiktatásával, pl: Szabadság-liget) nem hiszem, hogy japán álom lenne. Ráadásul egy évre megáll az élet a 10-es úton.

2012. 03. 19. 18:01

Vajon hány kisvállalkozás megy megint tönkre ebbe?

Mert ezek a konzorciumok enyhén szólva elég ingatagok.

Már most borítékolom,a végére csődöt jelentenek!

Szívesen visszatérek erre 2,5 év múlva.