<p><strong></strong>2011. április. 12-én a Fidesz frakció és a Vállalkozók Pártja képviselője egy munkaértekezletnek induló, de – az aljegyző által is fenntartással kezelt módon- közfelkiáltással, testületi ülésnek átnevezett gyűlésen, az adósságrendezési eljárás következő lépéseként, rendeletbe foglalva, egy általuk kidolgozott reorganizációs tervet fogadott el.</p>
A kormányhivatal tájékoztatása alapján, rendeletet az Ötv. 16.§ (3) bekezdés alapján a csak polgármester és a jegyző írhatja alá és a polgármestert e jogkörében az Ötv. 34.§ (1) bekezdése szerint kizárólag az alpolgármester helyettesítheti, A jegyző csak akkor tud eleget tenni az Ötv. 16.§ (3) bekezdésben írt kihirdetési kötelezettségének, amikor a rendeletet a polgármester/alpolgármester már aláírta.
A fentiek alapján, városunk jegyzője nyilvánvalóan összetévesztve a korelnök (Petróczy Gyula) aláírását Tétényi Éva aláírásával, hiszen arra gondolni sem merek, hogy a törvényesség legfőbb őre tudatosan törvényt sértett volna, 2011. április. 15-én aláírta és kihirdette a reorganizációs rendeletet.
A frakció szándéka nyilvánvaló, teljesen mindegy, hogy a kormányhivatal az egész eljárást törvényellenesnek minősíti majd, egy már kihirdetett rendeletet csak az alkotmánybíróság törölhet el és mivel a taláros testület nem a gyorsaságáról hires, 2-3 év is eltelhet a döntésig, addig pedig a rendelet hatályos és végrehajtandó.
A lényeg tehát az, hogy van egy - minden valószínűség szerint - törvényellenesen meghozott, ill. kihirdetett, de hatályos reorganizációs tervünk.
Látszólag tehát minden rendben van , vagy mégsem?
Az adósságrendezési eljárás egy igen körülírt, szabályozott, határidőket akkurátusan kijelölő procedura.
Amennyiben az alkotmánybíróság, akár 3 év múlva, de megsemmisíti a reorganizációs rendeletet, az a helyzet fog előállni, hogy az adósságrendezési eljárást a város egy érvénytelen reorganizációs terv mentén hajtotta végre, és ez a tény nyilvánvalóan utat nyit a több oldalról is megalapozott polgári /kártérítési/ és hát nyilvánvalóan büntető feljelentéseknek, ill pereknek.
Na akkor biztosan nem szeretnék sem a korelnök,, sem a 11-ek között, de főleg a jegyző helyében lenni.
Ez azonban a kisebbik baj, ezért fájjon az érintettek feje!
A nagyobb probléma az, hogy a reorganizációs terv, a 11-ek által elfogadott formájában – számait tekintve - egyszerűen végrehajthatatlan, a következők miatt!
1. Nem kell nagy matematikusnak lenni ahhoz, hogy az ember rájöjjön, 9,5 milliárdos költségvetésből nem lehet 1,6 milliárdot 30 éven keresztül megtakarítani. Elég, ha megnézzük az idei költségvetés adatait. 2011-ben 9,5 milliárdos bevételből 600 milliós megtakarítást tervezett be a frakció , de már most 4 hónap után ők maguk javasolják, hogy nyúljunk ehhez a tartalék pénzhez, nyilvánvalóan azért, mert a gazdasági szükségszerűség nem ismeri a frakciófegyelmet.
Úgy látszik a frakció tagjai a világtól hermetikusan elzárva, álomvilágban élnek és fogalmuk sincs arról, hogy gazdasági válságnak még korán sincs vége, hogy a legnagyobb adófizetőnk a Suzuki zrt, és ezáltal az egész ipari park komoly gondokkal küszködik, hogy a kormányunk éppen azt fontolgatja, hogy a helyi iparűzési adót elvonja az önkormányzatoktól.
2. Költségcsökkentés címén atomjaira szedik szét az intézményhálózatot,, élhetetlenné, lakhatatlanná teszik Esztergomot, mivel a város egyszerűen még gyertyalángon sem lesz képes ellátni és elláttatni a legalapvetőbb feladatait sem, ráadásul munkahelyek százait szüntetik meg.
Nap, mint nap tapasztaljuk, hogy a hivatal már most is alig képes határidőket, előírásokat, jogszabályokat betartva működni, de mi lesz akkor, ha még 40 embert elküldenek onnan.
Milyen óvodát, általános és középiskolát lehet működtetni 20-30-80 %-os elvonásokkal terhelve. Hát olyat!
Mi lesz a Montágh iskola tanulóival,tanáraival, a tanulók szüleivel, a Dobó gimnázium tanáraival, tanulóival, a Körösy kollégium lakóival, a Balassa múzeummal? A kérdések sorakoznak, válaszok nincsenek!.
Persze felvetődik a kérdés, lehetett volna-e mást csinálni, mint feltenni kezünket a bankok előtt és feltétel nélkül megadni magunkat?
Igen lehet, vagy lehetett volna!
Ostobaság, mi több, bűn volt - a kórházi adósságon kívül eső adósságokra - 100%-os hitelezői igény kielégítést előirányozni, akkor, amikor a vagyonleltár szerint kb.10 milliárd forint értékű forgalomképes vagyonunk van! / Az persze egy külön tanulmányt is megérne, hogy milyen vagyontárgyak vannak a leltárban felsorolva és milyen értéken./
Ez ugye máris csak a hitelek összegének 40 %-a, ráadásul, kinek kellett volna olyan parkoló, ahová nem lehet 1200 kg-nál nehezebb gépjárművel beállni, vagy az élményfürdőnk,. amelynek jövőbeni üzemeltetője csak akkor lesz képes veszteség nélkül működni, ha több, tízmilliós nagyságrendben önkormányzati megrendeléseket kap.
Magyarul vagyonfelosztás nélkül is el tudtuk volna érni azt, hogy a hitelezők diszkontálják, elengedjék tőke-és kamatköveteléseik nagy részét.
Tétényi Éva által benyújtott, de a frakció által még csak napirendre sem vett reorganizációs terv a diszkontálást tartotta az egyetlen járható útnak. Igaza volt!
Egy azonban biztos, a megszavazott egyezségnek a hitelezők sem felhőtlenül örülnek, hiszen,tudják, hogy két-három év múlva Esztergom városa az újra előálló fizetésképtelensége miatt megint, immár másodszor, újra adósságrendezési eljárást lesz kénytelen kérni.
Orbán Viktor miniszterelnök szerint Magyarország gazdasági szabadságharcot vív hogy az ország és népe visszanyerje gazdasági, pénzügyi függetlenségét.
Esztergom ostromlott várából azt kell üzennem neki, hogy egyik volt kapitánya , csapatának 10 igen szavazatával, Esztergom városát - lakóit cserbenhagyva. - harc nélkül feladta.