<p>A Suzuki Motor Corporation üzemanyagcellás Burgman robogója – a hasonló járművek között elsőként – megkapta a teljes körű uniós jármű-típusengedélyt. A most megkapott típusengedély egész Európára érvényes, és arról tanúskodik, hogy az üzemanyagcellás Burgman robogó megfelel a magas szintű környezetvédelmi és biztonsági követelményeknek. Egyedi járműengedélyre a továbbiakban tehát nincs szükség.</p>
Az üzemanyagcellás Burgman robogó 2009 októberében debütált a 41. Tokiói Autószalonon. A modellhez a brit Intelligent Energy fejlesztett üzemanyagcellás meghajtási rendszert. Ennek a változatnak a közúti tesztjei 2010. február óta folynak a brit cég és a Suzuki részvételével, a brit kormányzati szervként működő Technológiai Stratégiai Tanács égisze alatt. A tesztek a közép-angliai Loughborough Egyetem környékén folynak, egyelőre egy – hamarosan több – üzemanyagcellás robogóval.
Kezdetben minden egyes üzemanyagcellás Burgman robogó számára egyedi járműengedélyt kellett kérni a teszteléshez.
Az üzemanyagcellás robogó alapja a Suzuki városi forgalomra tervezett Burgman motorja. A járműbe kicsi, könnyű, léghűtéses üzemanyagcellát és – a vázon belül elhelyezve – hidrogéntartályt építettek be. A motort az üzemanyagcella termelte elektromos áram hajtja meg, az egyetlen emissziós termék a víz. A Suzuki célja, hogy az üzemanyagcellás Burgman robogót kiváló környezeti jellemzőkkel rendelkező motorkerékpárként hozhassa kereskedelmi forgalomba. A vállalat arra törekszik, hogy az ökobarát üzemanyagcellás robogók elterjedjenek Európában, a kiszolgálásukhoz szükséges hidrogéntöltő állomásokkal és egyéb infrastruktúrával együtt.