<p>Tisztelt esztergomiak! Havonta 8,6 millió forintot dobáltok be automatákba azért, hogy saját városotok utcáin parkolhassatok! Tisztelt esztergomi vállalkozók! Aki nem akar parkolási díjat fizetni, azért, hogy vásárolhasson az üzleteitekben, az a szomszédos városban vagy a város határában letelepedett multiknál fogja költeni a pénzét, nem pedig nálatok! De mindannyian büszkén elmondhatjátok azt: <strong>"Hozzájárultunk a parkolási díjak fenntartásával ahhoz, hogy a városi költségvetésből jusson Meggyes Tamás és Bayer Zsolt magánvádas pereinek költségeire! Mert megérdemlik!" </strong></p>
<p>Ti is ezt érdemlitek?</p>
A fizetős parkolási rendszer hátrányai nem máshol csapódnak le, mint az amúgy is nehéz helyzetben lévő helyi kisvállalkozások üzletmenetén. Pedig ingyenes parkolásra van szüksége a városnak!
Nézzük meg a 2011-es fideszes "válságköltségvetés" tükrében a parkolás anyagi oldalát.
Esztergom városában a parkolási rendszert a városi vagyonkezelő holding a Strigonium Zrt. üzemelteti.
A költségvetés bevételi oldalán 103,4 millió forintos bevételt tervezett a cég, miközben a Meggyes-frakció a parkolás üzemeltetésére 90 millió forint ellentételezést szavazott meg a városi kasszából. Azaz, a matematika mai állása szerint a "nyereség" mindösszesen 13,4 millió forint! Ez havonta alig 1,1 millióval mozdítja meg a költségvetés bevételi oldalát!
Csak emlékeztetőül szeretném megjegyezni: Meggyes Tamás és társai - például Bayer Zsolt újságíró - magánvádas pereire Meggyes Tamásék frakciója évi 30 millió forintot szavazott meg!
Könnyű belátni, hogy a parkolás haszna Meggyesék perköltségére sem elég! Ez alapján kimondhatjuk, hogy 103 millió forintot vesz ki a helyi Meggyes vezette Fidesz frakció az esztergomiak és az idelátogatók zsebéből parkolás címszóval azért, hogy az úri passzióból folytatott pereik költségét a várossal fizettesse meg!
A Meggyesék által átdolgozott költségvetésből kiiktatva a parkolási díjakat, a parkolási rendszer üzemeltetését és Meggyes perköltségeit 16,6 milliós pluszt lehetne elérni!
A fennmaradó 16,6 millió talán elég lenne az óriási veszteséggel működő Mária Valéria Mélygarázs lezárás utáni őrzésére.
A Hídlap - kiadója: a parkolási rendszert is üzemeltető Strigonium Holding cégcsoport tag EHÍR Kft - napokban megjelent cikkében próbálja védeni a mundér becsületét.
Véleményük szerint a mélygarázs bezárása jelentős (tíz milliós) bevételkiesést jelentene.
Nos, az lehetséges, hogy a város másik mélygarázsa - a szintén horror áron vásárolt, de azóta is bizonytalan tulajdoni viszonyú - az Erzsébet ház mélygarázs hoz némi bevételt, de a legproblémásabb Mária Valéria Mélygarázs a műszaki állapota miatt szinte használhatatlan. Ugyanis a tartószerkezetének teherbírása miatt 1200 kilogramm össztömeg felett tilos a behajtás az épületbe. Hogy ez mit jelent? Vegyük példaként a "Mi autónkat". Egy "új" Suzuki Swift össztömege 1485 kg! Vajon az 1,68 milliárdért beszerzett garázs bevételeit a városban cirkáló Polski Fiatokra építi az üzemeltető?
Szintén csúszatás a Hídlap cikkében a parkolási bevételek nyereségének 25 millió forintban történő feltüntetése. Ők 25 millió forinttal számolnak, azonban a város költségvetése nem ezt az összeget tartalmazza. Tagadhatatlanul jobban hangzik a 13,4 milliónál, azonban nincs valós alapja! De ezen túl még a kincstári optimizmussal számolt nyereség sem lenne elég a Meggyes-Bayer féle vonal pereinek költségeire!