Kinek jó az együtt nem működés?
2010. dec. 30.

<p>Az esztergomi testületben játszott tragikomédiából kiderül: Meggyes Tamás marionettbábként mozgatott frakcióját sokminden érdekli, kivéve a város gazdasági helyzetének rendbetétele. Kicsinyes önös érdekek vonalán folyik a politizálásnak és felelős gondolkodásnak nem nevezhető bohóckodás.</p>

Példaként hozható fel a rendkívüli sürgősséggel beterjesztett és elfogadott - ám törvénytelen - telefon és internet költségtérítés este, szembeállítva december 28-i testületi ülés bojkottálásával. Az ülésen tárgyalták volna az eddig törvénytelen módon számított, országos szinten is nagyon magasnak számító szemétdíj csökkentését és igazságossá tételét. A Meggyes-frakciót ez annyira sem érdekelte, hogy elmenjen az ülésre.
Ugyan így nem mozgatta meg őket a parkolás első órájának ingyenessé tétele, amellyel a helyi vállalkozók juthattak volna egy kis előnyhöz a nagy és ingyenes parkolókkal rendelkező multikkal szemben.

Ha már az emberek zsebe nem is motiválta a képviselőket, annyit igazán megtehettek volna, hogy a városi zeneoktatás érdekében jelen legyenek.
Több intézményt kellett volna a krízishelyzet miatt - amelyet Meggyes 10 éves felelőtlen költekezése okozott - a megyének visszaadni további működtetésre.
Ám ilyen - még 2010-ben meghozandó - döntésre a Meggyes-frakció távolmaradása miatt - nem kerülhetett sor.

Miért jó a Meggyes-frakciónak a rossz? Sőt! Miért jó nekik a legrosszabb?

Jelenleg szisztematikus rombolás folyik a testületben. Miután a Meggyes által felhalmozott szemétdomb kitrágyázását megakadályozza a testületi többség, arcátlan módon még vádaskodni és mutogatni kezdenek: Tétényi tönkretette, Tétényi csődbe vitte, Tétényi bezáratta, Tétényi kirúgta, Tétényi felszámolta.
Igen. Tétényi azon van, hogy felszámolja. Az eddigi pazarlást és esztelen költekezést, olyan dolgokra, amelyekre eddig sem volt pénz.
Meggyes Kádár János példáján felnőve - ebben szocializálódott - építette a látszatjólétet, nem létező vagy csak kölcsönbe kapott forintokból!

A városnak hamarosan el kell fogadni egy válságköltsévetést. Erre az adósságrendezés elindításától számított 60 napon belül van lehetősége. Ha ez nem történik meg, akkor az adósságrendezés csődeljárássá alakul át, amelynek következménye a város vagyonának felosztása. A vagyon meghatározó része ingatlanokból áll.

A válságköltségvetést elfogadása egyes egyedül a Meggyes-frakció döntésétől függ. Ha ez nem történik meg és bekövetkezik a vagyonfelosztás, akkor fel kell tenni a kérdést: milyen gazdasági érdekcsoportok elvárásának megfelelően játszák majd ki ezzel a döntésükkel a városi ingatlanokat Meggyes Tamásék egy bizonyos vállalkozói körnek?