<p>Két éven át az esztergomi Önkormányzat egy 2006-ban meghozott, majd 2007-ben megerősített határozata alapján akadályozta a város dr. Csomor Sándor jegyző visszatérését a hivatalba. A határozatban egy bírósági ítélet szerint jogellenesen szüntették meg Csomor közszolgálati jogviszonyát, így azt a bíróság hatályon kívül helyezte. Az ítélet jogerős.</p>
A bírósági ítélet a városháza elmúlt két évi hazugságait is leleplezi, amennyiben a bírák megállapították:
- A 2003-as esküokmány bizonyítja, hogy a jegyző a polgármester előtt letette az esküt - ezt Meggyes Tamás az aláírásával hitelesítette.
- Semmilyen jogszabály nem írja elő, hogy az esküt a képviselőtestület előtt kell letennie a jegyzőnek.
- Egy elmaradt eskü is bármikor pótolható lenne, ennek meg nem szervezése - amennyiben ilyen hiány felmerül - ugyancsak az Önkormányzatra nézve terhelő.
- Az Önkormányzat a 2007. október 18-án megerősített határozattal rendeltetésellenes joggyakorlást követett el.
Az ítéletet ellen az alperes fellebbezett, a másodfokú bíróság 2009. május 5-én az elsőfokú ítéletet teljes egészében jogerőre emelte.
Az ítéletek letölthetőek: első fok, másod fok.
Immáron tehát semmi akadálya nincs annak, hogy dr. Csomor Sándort a képviselőtestület visszahelyezze a jegyzői székbe és az azt jelenleg jogellenesen és törvénytelenül bitorló, törvénytelenül kinevezett jegyzőt eltávolítsák onnan. Ezzel a lépéssel Esztergom visszatalálhatna arra az útra, aminek a végén városunkban nem az ököljoghoz kísértetiesen hasonlító öntörvényű hatalomgyakorlás lenne az uralkodó. Egy Esztergom a rámpaügyhöz hasonló önkényeskedés nélkül - valóban utópia?