ÉRTÉK A MÉRTÉK! - mindenfajta művészeti ágból szemelvények

ÉRTÉK A MÉRTÉK! - mindenfajta művészeti ágból szemelvények

2009. 06. 22. 18:27

Kedves MINDEN ide látogató OLVASÓ!

Ebben a rohanó, agyat és idegeket borzoló világban álljunk meg egy pillanatra!Vigyor

Csodálkozzunk rá a bennünket körülvevő világra.

Olvassuk el az éppen kezünkbe akadt verset, hallgassuk meg a rádióban éppen felhangzó zenét, nézegessük meg a látóterünkbe került épületet, szobrot, képet...

Ha nyitott szemmel, nyitott füllel, s főleg NYITOTT SZÍVVEL járjuk útjainkat, bizony, meglepően sok szépségre tudunk találni.

Az interneten böngészve is keressük az IGAZI ÉRTÉKEKET, s hozzuk ide mindannyiunk örömére, hogy a 250 éve elhunyt Joseph Haydn-t idézzem:

"A földön oly kevés a boldog és megelégedett ember... Talán a te munkád olyan forrás lesz, amelyből a gondterhelt néhány pillanatra nyugalmat, üdülést merít."

Kívánok jó böngészést, szellemi kikapcsolódást mindenkinek!

Szeretettel Holdfény

 

2022. 04. 22. 13:47

Kedves Jadzia!
Nagyon sajnáljuk, hogy Markó Iván elhalálozott, úgy tűnik, ez az utóbbi év "vitte" a nagy neveket, az ember nem győzi sorolni, mennyi 70-80 éves művészünk ment már el, a szívünk elfacsarodik bele!:'(
Egy ilyen tevékeny élet után nyugodjanak békében!...

Ma én is temetésre megyek, nem volt híresség, CSAK a szomszédom, de nagyon kedves, toleráns ember volt, olyan, akikből sok kellene mindannyiunknak kis országunkban.

2022. 04. 22. 13:40

Drága Jadzia!

Köszönöm a Tavaszi áldozat remek ismertetőjét, és a csatolt videókat is!:)))


2022. 04. 22. 13:39

"EGYSZERŰBBEK"?!...Hát... ahogy vesszük!:(((

Szerintem azért csak jobb egy nyuszit levágni (bár azt se kell feltétlenül...), mint egy leányt, azaz EMBERÁLDOZATOT hozni a tavasz sikeres kezdetéhez...
Mimikri / Tavaszi áldozat – a Szegedi Kortárs Balett új bemutatója - 7óra7
Szegedi Kortárs Balett

jadzia

2022. 04. 21. 19:48

Magyar Nemzet | Markó Iván művészete képekbenMNO

jadzia

2022. 04. 21. 19:47

Hetvenöt éves korában meghalt Markó Iván Kossuth-díjas táncművész, koreográfus, a Győri Balett alapítója, hosszú ideig igazgatója –

Markó Iván Balassagyarmaton született 1947-ben. A balettintézetbe harmadszori próbálkozás után, 1958-ban vették fel. Diplomáját 1967-ben kapta meg, és még abban az évben az Operaház tagja lett. Rangos főszerepeket bíztak rá a Hattyúk tavában, a Fából faragott királyfiban, a Giselle-ben, a Tűzmadárban, a Sylviában.

1972-ben a világhírű francia balettművész, Maurice Béjart hívta meg brüsszeli együtteséhez, a XX. Század Balettjéhez, szólistaként a Tűzmadár címszerepében debütált. Az ott töltött hét év során teljesedett ki művészete, 1974-ben a nemzetközi tánckritikusok a világ tíz legjobb táncosa közé választották a lírai alkatú, tiszta klasszikus technikájú, szuggesztív előadóművészt.

Hazatérve az Állami Balettintézet végzős évfolyamának tagjaiból megalapította a Győri Balettet, amelynek 1979-től vezető szólistája, koreográfusa és balettigazgatója volt, 1991-es távozásáig. Öt évet töltött külföldön, 1996-ban tért haza, majd Magyar Fesztivál Balett néven huszonkét tagú társulatot alapított. Az együttes 2013 végéig működött.

Markó Iván művészetét két magyar táncfilm is megörökíti: Jézus, az ember fia (1986) és a József és testvérei (2000). vg.hu

Telex: Meghalt Markó Iván

jadzia

2022. 04. 21. 19:35

A Tavaszi áldozat alapgondolata már a Tűzmadár befejezése után megragadta Stravinsky képzeletét, ám a kompozíció realizálását a Petruska 1913-ig késleltette. Mint a komponista önéletírásában leírja, arra sem jutott ideje, hogy nagy vonásokban felvázolja a művet, annyira lekötötte a Petruska komponálása. A darabot eredetileg szimfonikus formában képzelte el, alapgondolata azonban már ekkor is az orosz pogány kori szertartás látomása volt, amelyben a tavasz ébredését - a természet újjászületését - egy ifjú emberi lény feláldozásával köszöntik. A művet bevezető, hangulatkeltő és rendkívül kifejező dallam, amely a fagotton szólal meg - eredetére nézve litván népi melódia - az elemek hatalmától való ősi félelmet érzékelteti. Az újjászülető tavaszt elsőnek az ifjak üdvözlik: egy tapasztalt öregasszony tanítja meg őket a természet titkaira. Majd a folyó felől fiatal leányok közelednek és az ifjakkal együtt járják a táncot. Ebben a táncban azonban nyoma sincs a közönséges ünnepek gondtalan vígságának: vészterhes és végzetes szertartás inkább. Megjelennek az öregek, a bölcs és a főpap, aki megáldja a földet. A föld tánca a termékenységet, a vegetáció örökös körforgását szimbolizálja. Ezzel ér véget az első rész. A második rész a leányok árnyszerű táncával kezdődik. Megalkotják azt a varázsos kört, amelyben a kiválasztás szertartása végbemegy: akit kiválasztanak, azt áldozzák majd fel a földnek, hogy kiengeszteljék erői pazarlásáért. Körültáncolják a kiválasztott fiatal leányt és megidézik az ősöket, akik az áldozat testét az égbe viszik.
„Bár a Sacre du Printemps témáját cselekmény nélkül képzeltem el, mégis ki kellett dolgoznom valamiféle tervet e vallási rítushoz. Ehhez találkoznom kellett Roerichhel, aki akkoriban Talaskinóban tartózkodott, Tenyisev hercegnőnek, az orosz művészet nagy pártfogójának birtokán. Ide mentem el utána, s itt állapodtunk meg a Sacre színpadi előadását, valamint a darab különböző epizódjainak sorrendjét illetően. Hazatérve Usztyilugba (a Stravinsky-család birtokára), nekikezdtem a komponálásnak….” - emlékezik vissza a zeneszerző.
Roppant tanulságos, ahogy a komponista leírja a darab keletkezésének és színrevitelének történetét, a zseniális táncos, Vaclav Nizsinszkij koreográfusi debütálását, valamint a bemutatót, amelyhez a zenetörténet talán legnagyobb botránya fűződik. „A Sacre du Printemps első alkalommal (1913) május 28-án, esti díszelőadáson került színre. (…) Partitúrám nehézségei miatt nagyon sok próbára volt szükség; ezeket Monteux az őt jellemző alapossággal és lelkiismeretességgel vezette. A színpadi előadásra vonatkozóan nem mondhatok ítéletet, mert az előjáték első ütemeinél, amikor a nevetés és a gúnyos kiáltozás kitört, otthagytam a nézőteret. Fel voltam háborodva. Az eleinte még szórványos tüntetések hamarosan elharapóztak, ellentüntetéseket váltottak ki, s így hamarosan borzasztó zenebona támadt. Egész előadás alatt a kulisszák mögött maradtam Nizsinszkij mellett. Széken állva, tele torokból kiabált a táncosok felé: „tizenhat, tizenhét, tizennyolc” (ezekkel a számokkal diktálta a taktust). Szegény táncosok persze nem hallottak a nézőtéren kitört izgalom, meg a saját lábdobogásuk miatt. A tajtékzó Nizsinszkijt ruhájánál fogva kellett féken tartanom, mert minden pillanatban kész lett volna a színpadra rohanni, hogy botrányt csináljon. Gyagilev véget akart vetni a tombolásnak, ezért hol úgy rendelkezett, hogy gyújtsanak világosságot a nézőtéren, hol meg, hogy oltsák el. Csak ennyi maradt meg bennem a premierről. A botrány annál is inkább meglepett, mert a főpróba nyugodtan folyt le, pedig egész sereg művész volt jelen, festők, muzsikusok, írók és a legműveltebb társaság képviselői; legkevésbé sem számítottam hát olyan dühkitörésre, amilyet az előadás kiváltott.” m. mupa.hu

 

https://www.youtube.com/watch?v=cLZCbcO2_2I  Bejart koreográfia

https://www.youtube.com/watch?v=z1hFwsXaTVY  Pina Bauch koregoráfia

 

https://www.youtube.com/watch?v=EvVKWapctX4 NIszinszkij koreográfia

 

Le Sacre du printemps - Ballet de l'Opéra national de Paris - Igor  Stravinsky - Photos - Ôlyrix

2022. 04. 21. 11:19

Tudod, az eredeti szokások sokkal egyszerűbbek voltak, mint a kereszténység által kitaláltak. Mert azok még azt ünnepelték, ami a lényegük volt, a kereszténység meg belemagyarázott mindent...

2022. 04. 20. 17:40

Jut eszembe a TAVASZ ünnep emberek általi megüléséről:
Hát mit ne mondjak? 
Sztravinszkij: Tavaszi áldozat c. táncjátéka pont erről szól, kiváltképpen az orosz nép pogány korszakából való ritusairól, egy leány szószerinti feláldozásáról.
De az igazság az, hogy jómagam nem igazán vagyok ennek a műnek szakértője, különösen a táncos mivolta miatt, ha esetleg megkérhetném Jadziát, ő írjon róla, neki ez bizonyára nem okoz gondot.

Kérlek tehát kedves Jadzia, írj Te nekünk erről a táncjátékról, ha van hozzá kedved!:)))
A képeket - ha szükséges! - segítek betenni.

Klasszikus és modern? - Operaportál
Igor Sztravinszkij (1882-1971) 

Orosz zeneszerző, a 20. század egyik legnagyobb hatású zeneszerzője. Műveiért szerzett elismerései mellett zongoristaként és karmesterként is nagy hírnévre tett szert műveinek premierjein nyújtott teljesítményével. Wikipédia
Meghalt1971. április 6., JW Marriott Essex House


Főbb művei: Tavaszi áldozat, Tűzmadár, Petruska táncjátékok zenéje

2022. 04. 20. 16:31

Na igen, elhiszem, hogy csak nézel, meg sokan bámulnak, mint ÉN A Halloween-re...
Méghogy VIDÁM ünnep a halottak napja!:(((
Tény, hogy bizony, eléggé furcsa szokások urakodnak ezen a mi emberlakta kis bolygócskánkon!:(((

Tojás (amit a NYUSZI TOJT!), meg világító tökfej, meg vidámkodás halottak napján, a kis csecsemő Jézus ajándékot oszt, Télapó meg virgáccsal verekszik, a szarvasok repülnek... Tovább is van, mondjam még?!:DDD
Mikulás PNG - Képtár - G-Portál

Ezekhez képest a különféle vallási hiedelmek már igazán "semmiségek"!:P
És akkor még csodálkozni merünk, hogy az általam kellőképpen utált Stephen KING, a "horrorkirály", sokak szemében "ÍRÓFEJEDELEM" olyanokat írt, amilyeneket!:(((
Találkozásaim a „Bestsellersaurus Rex”-szel: Stephen King horrorkirály és  írófejedelem
Az ÉN szememben meg egy BETEG ELME!!!:(((
Gondoltad volna egy ilyen "szelíd" kinézetű emberről, hogy mik járnak a fejében?
Stephen King in giallo. Il re dell'horror torna con "Mr Mercedes" - La  Gazzetta dello Sport
Én ugyan nem!:P

2022. 04. 20. 11:18

Hát kedves Holdfény, olvasom az idézett sorokat, és csak pislogok, mint hal a szatyorban, mert ekkora marhaságot...

A húsvét speciel egy tavasz ünneppel egybekötött termékenységi ünnep volt valaha, míg a kereszténység rá nem tehénkedett..

A lányok öntözése, a tojás, mind mind ennek a jelképe volt. Aki csak egy icipicit ismeri a Bibliát, az ugyan nem fog találni se vízzel leöntött asszonyokat a keresztfa alatt, se tojásra hulló vércseppeket... Ez már egy utólagos és elég kényszeredett belemegyarázás, bikába borjút, mondhatnám...

Persze ez nem a te "bűnöd", csak hoztál valami talált tárgyat... :0)) De amúgy a tojással való húsvétolás a keleti népek között található, lengyelek, bolgárok, oroszok, stb... Angliában csak néznének rád, mint borjú az új kapura, meg Olaszországban is...

jadzia

2022. 04. 19. 19:09

közsönöm kb ezek voltak ..érthetetlena képek címe ott maradta képek elszÁlltak

2022. 04. 19. 14:07

Jadziának a 2022. 0. 1. 19:41-én betett Asperján vershez képek:

Nem tudom, TE milyen képeket tettél be, én a saját tetszésem szerint válogattam a festők munkái közül:
Wolfgang Lettl ~ Surrealist painter | Tutt'Art@ | Pittura • Scultura •  Poesia • Musica
Wolfgang Lettl

Jövőnk a képeken - Zdzisław Beksiński, a 20. század Nostradamusa - f21.hu -  A fiatalság százada
Zdzisław Beksiński

How Mariusz Lewandowski's Epic, Emotive Paintings Made Him Metal's Most  In-Demand Artist | Surreal art, Painting, Epic art
Mariusz Lewandovski
Above Art | Enzzo Barrena
Enzzo Barrena fotó

Jadziának szeretettel!:)))
Hátha segít egy picit! És ne bánkódj, csak szólj, ha tudok, segítek, a címem tudod...

Holdfény

/U.i.: Remélem, bent maradnak a képek!/

2022. 04. 18. 16:34

https://www.habostorta.hu/husvethetfoi-szokasok-honnan-ered-a-locsolkodas

Húsvéthétfői hagyományok:
Húsvét másnapja a profán emberi öröm, elsősorban a fiatalság ünnepe. Itt az évek során egyre inkább a jelképes szokások váltak fontossá, közülük is kiemelkedik a locsolás, amely mára kicsit átalakult, de a gyökereit még mindig megtartotta.

A húsvéti locsolásnak, majd a tojásajándékozásnak rengeteg eredete és fontos, szerteágazó szimbólumrendszere van. Egyrészt utal a keresztelkedésre is, amelyet szintén vízzel végeztek, másrészt arra a legendára, amely szerint a Jézus feltámadását hirdető jeruzsálemi asszonyokat locsolással akarták a zsidók elhallgattatni, illetve a Jézus sírját őrző katonák vízzel öntötték le a feltámadás hírét vivő asszonyokat.

 A locsolás után a legények hagyományosan piros vagy hímes tojást kaptak a lányoktól, aminek szintén van vallásos és pogány hagyománya is: egy legenda szerint mikor Krisztus a keresztfán függött, előtte egy asszony egy nagy kosár tojással állt meg imádkozni, és Krisztus vére rácseppent a tojásokra. Ezért szokás a húsvéti tojást pirosra festeni. A másik, pogány jelentése a piros szín szerelmet jelképező tulajdonsága.

A víz helyett kölnivel és szagos vízzel való öntözés a két világháború között vált általánossá, korábban a lányokat kúthoz vonszolták, és ott egy dézsa vízzel nyakon öntötték. Ma ennek a modern változata az, ha szódával ébresztik húsvéthétfőn a család lánytagjait.
(Forrás: Ridikül)

I. Avasi Húsvéti Sokadalom - DVTK hírek - labdarúgás

Hihi!
Tehát a férjem annó HAGYOMÁNYŐRZŐ SZERETETBŐL spriccelt be a szódás szifonnal húsvéthétfőn reggel a paplanunk alá! :DDD

2022. 04. 18. 16:12

Munkácsy festészete
Munkácsy Mihály: Húsvéti locsolás 1865. 
Magyar Nemzeti Galéria

Munkácsi Munkácsy Mihály, 1868-ig Lieb Mihály Leó, németül Michael von Munkácsy, frankofón nyelvterületen Michel Léo de Munkacsy magyar festőművész, a 19. század magyar festészetének nemzetközileg is elismert mestere. Wikipédia
Született1844. február 20., Munkács, Ukrajna
HázastársCécile Papier (házas. 1874.–1900.)
jadzia

2022. 04. 16. 19:53
A művészet gyakorlója (szolgája) az emberiségnek az a megbízottja, kiküldöttje, akinek az a dolga, hogy mintegy az első vonalban harcolva, kifürkéssze, hogy mi is ez az egész, hírt adjon a létezés titkáról. Médium legyen, és szeizmográf.
Esterházy Péter
Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy és táncSusanne Grinder és Ulrik Birkkjær: Rómeó és Júlia / Nikolay Krusser fotó/
jadzia

2022. 04. 16. 9:23
A nagyszombat a húsvétvasárnapot megelőző nap a keresztény naptárban. A húsvéti ünnepkör szent három napja (triduum sacrum) közül – a nagycsütörtök és a nagypéntek után – ez az utolsó. A farsangi időszak vége után a 46. nap. A hagyomány szerint ezen a napon Jézus Krisztus holtan feküdt sírjában, és nagyszombatról húsvétvasárnapra virradóan ünnepli a kereszténység Jézus feltámadását. A nap Magyarországon nem munkaszüneti nap olyan munkahelyeken, ahol szombaton is kell dolgozni. Dátuma legkorábban március 21-ére, legkésőbb április 24-ére eshet.
A nap elnevezése több nyelven erre a napközbeni gyászra, vagy az esti ünneplésre utal. Az anglikánok Húsvét este (Easter Eve) vagy Csendes Szombat (Low Saturday) névvel illetik, a Fülöp-szigetekiek Fekete Szombatnak vagy Dicsőség Szombatjának (Sabado de Gloria) hívják, Csehországban az elnevezése Fehér Szombat. Magyar elnevezése a nagyhétre utal.
„ Amikor elmúlt a szombat, Mária Magdolna, Mária, Jakab anyja és Szalóme drága keneteket vásároltak, és elmentek, hogy megkenjék Jézus holttestét. A hét első napján, kora reggel, amikor a nap felkelt, a sírhoz mentek. Ezt mondták egymásnak: „Ki fogja nekünk elhengeríteni a követ a sír bejárata elől?” De amikor odanéztek, látták, hogy a kő el van hengerítve, pedig igen nagy volt. Bementek a sírba, és egy fehér ruhába öltözött ifjút láttak, amint ott ült jobb felől. Megrémültek, de az megszólította őket: „Ne féljetek! Ti a keresztre feszített názáreti Jézust keresitek. Feltámadt, nincs itt! Nézzétek, itt van a hely, ahová temették. Siessetek, és mondjátok meg tanítványainak és Péternek: Előttetek megy Galileába. Ott meglátjátok majd őt, amint megmondta nektek." Mk 16,1-7
Nagyszombat a húsvéti örömünnep kezdete. A katolikus liturgia szerint este kezdődik az ünnep a tűzszenteléssel, a tűz Krisztus jelképe, akinek feltámadásával a remény, a fény születését ünneplik a keresztény egyházak, ezt követi a keresztvíz-szentelés.
Régente az új tűz, amellyel a keresztények a húsvéti ételeiket főzték, a nagyszombati, megszentelt tűz parazsától vagy szenétől lobbant lángra.[2] A nagyszombati szertartás keretében jönnek vissza a harangok Rómából. 7 olvasmány van, majd a prédikáció után 12 egyetemes könyörgés. Ebben a világ embereiért és vezetőiért, valamint a papságért könyörögnek. Az áldoztatás után a pap - az asszisztencia vezetésével - elindul egy körmenetre. A visszaérkezés után áldást mond, és elbocsátja a híveket. A következő mise általában éjfélkor kezdődik, de egyes egyházközségekben hajnalkor. Ez már Jézus feltámadását jelzi, ez a vigilia-mise.wikipédia
 
VALENCIA, SPAIN - JULY 20, 2016: Biblical Scene Painting Of Jesus Crucifixion In Metropolitan Cathedral ??Basilica of the Assumption of Our Lady of Valencia (Saint Mary's Cathedral).Pietro Perugino - Krisztus siratása
jadzia

2022. 04. 15. 19:28
ADY ENDRE:A: Az Úr érkezése
 
Mikor elhagytak,
Mikor a lelkem roskadozva vittem,
Csöndesen és váratlanul
Átölelt az Isten.
 
Nem harsonával,
Hanem jött néma, igaz öleléssel,
Nem jött szép, tüzes nappalon,
De háborus éjjel.
 
És megvakultak
Hiú szemeim. Meghalt ifjuságom,
De őt, a fényest, nagyszerűt,
Mindörökre látom.
Lehet, hogy egy kép erről: 1 személyChrist Carrying the Cross by Titian
jadzia

2022. 04. 15. 12:34
A nagypéntek a keresztény liturgiában a húsvét előtti péntek. A húsvét előtti 2. és a farsangi időszak vége utáni 45. nap. Ezen a napon emlékeznek meg Jézus Krisztus kínszenvedéséről, kereszthaláláról és temetéséről, a liturgiában a húsvéti szent háromnap (Sacrum Triduum Paschale)[1] második napja. A nap Magyarországon 2017 óta munkaszüneti nap,[2] dátuma március 20-tól április 23-áig változhat.
a keresztre feszítés Poncius Pilátus kormányzása idején történt Kr. u. 26 és 36 között. Ebben az időszakban Nisan 14-e (János alapján) csak 27-ben, 30-ban, 33-ban és 36-ban esett péntekre. Érvek szólnak mindezen évek mellett: Lukács evangéliuma megemlíti, hogy Jézus körülbelül 30. évében, Keresztelő Szent János pedig Tiberius császár uralkodásának 15. évében kezdte el nyilvános munkásságát. Ha elfogadjuk az i. e. 6-ot Jézus születési évének, akkor ez a nyilvános működés kezdetét Jézus esetében Kr. u. 26-ra teszi, Keresztelő Szent János esetében pedig Kr. u. 29-re. (Tiberius Kr. u. 14-ben lett császár), azaz túl késő Jézushoz viszonyítva (mivel János evangéliuma három különböző húsvétot említ meg Jézus nyilvános élete során). Emiatt a keresztre feszítés idejét Kr. u. 33-ra kell tennünk. Emellett szól az az érvelés is, miszerint Seianusnak a zsidók elnyomatására vonatkozó rendeléseit Seianus halála után, Kr. u. 32-ben Tiberius eltörölte (ami jó magyarázatot adhat arra, hogy Pilátus miért engedett akarata ellenére a Jézus kivégzését követelő zsidóknak). Ha azonban elfogadjuk azt, hogy Tiberius uralkodását sokan Augustus császár halála előtti hatalmával kezdik (Kr. u. 11), akkor Keresztelő Szent János munkásságának kezdetét Kr. u. 26-ra lehet tenni, ami Jézus halálának legvalószínűbb időpontját Kr. u. 30. április 7-ére teszi. Tekintettel azonban arra a tényre, hogy a zsidók időszámításukat a Nap és a Hold járására alapozták, dátumaikat holdfázisokban fejezték ki, és a mai naptárakat csak a Kr. u. 5. században kezdték el számításokra alapozni, a korábbi dátumokat, és hogy azok a hét melyik napjára estek, pontosan meghatározni csaknem lehetetlen.
Nagypénteken a római katolikus egyházban nem mutatnak be teljes szentmisét, mert a katolikus hagyomány szerint ezen a napon maga Jézus, az örök főpap mutatja be az áldozatot. A nagypénteki szertartásból ennek megfelelően az átváltoztatás (konszekráció) kimarad, csak igeliturgia[5] van, áldoztatással. Erre utal a nagypénteki szertartás elterjedt elnevezése a csonka mise is.[6] A nagypénteki szertartás három fő része: az igeliturgia (olvasmányokkal és egyetemes könyörgésekkel), a kereszt előtti hódolat és a szentáldozás.[7]
A pap a szertartást piros ornátusban végzi – a piros a vértanúság liturgikus színe. A papság és a segítők teljes csendben vonulnak be a templomba, s az üres oltárszekrény (tabernákulum) előtt arcra borulnak. Ezt követi az igeliturgia: az olvasmány Isten szenvedő szolgájáról szól, majd a szentlecke után János evangéliumából olvassák fel vagy éneklik el Jézus szenvedéstörténetét, a passiót. Ezután következnek ünnepélyes formában az egyetemes könyörgések. Majd körmenetben behozzák a keresztet, amely előtt tisztelegve minden hívő kifejezheti háláját és imádatát a megfeszített Krisztus iránt. Az igeliturgiát áldoztatás követi, a nagycsütörtöki misén konszekrált kenyérrel. A szertartást egyszerű könyörgés zárja, nincs áldás, nincs elbocsátás. wikipédia
 
Nem érhető el leírás a fényképhez.Velasquez