<p>Budapest, 2009. május 26.: A Disney ma bejelentette, hogy egy arculatváltás keretében a Jetix csatornát Magyarországon Disney Csatornává alakítja át, amely a világ vezető gyermekcsatornája.</p>
A Disney Csatorna két külön korcsoportot, a 2-5 éves valamint a 6-14 éves gyerekeket és családjaikat célozza meg sokszínű programkínálatával, melyben helyet kapnak olyan kedvencek, mint az élőszereplős Hannah Montana, a népszerű animációs sorozat a Phineas és Ferb, valamint olyan eredeti Disney produkciók, mint a High School Musical és a Rocktábor. A csatornán szintén helyet kap majd a naponta jelentkező, óvodáskorú gyerekeket megcélzó Playhouse Disney műsorblokk, tele szórakoztató, fejlesztő programokkal, mint a világszerte kedvenc Mickey Mouse Clubhouse vagy a Handy Manny. A csatorna minden műsora szinkronizált lesz.
A Disney Csatorna sorozatai 2008 májusában jelentek meg a Jetix magyarországi műsorkínálatában, erősítve ezzel a csatorna piaci pozícióját. Két hónapon belül, a Hannah Montana és a Phineas és Ferb sorozatok bevezetését követően a csatorna további 391 000 ezer nézőt* hódított meg, és ezzel a Jetix a 3. helyről az 1. helyre került a gyerekcsatornák között.
Maciej Bral, a kelet-közép-európai Disney és Jetix csatornák alelnöke és ügyvezető igazgatója az alábbiakat nyilatkozta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy elhozhatjuk a Disney Csatornát Magyarországra is. A Disney műsorok sikere a Jetix-en jól érzékelteti, hogy nagy az igény ezekre a gyermek központú családi programokra. Lelkesen készülünk az elvárások teljesítésésére és arra, hogy a többi Disney üzletágakkal összehangolt együttműködés keretében a gyermekcsatornák piacán szerzett vitathatatlan elsőségünket megőrizzük”.
A Disney Channel Worldwide a világ legsikeresebb gyerekcsatorna portfoliója, melynek 98 családi csatornája 167 országban, 32 nyelven érhető el. 2008-ban 17 országban, illetve régióban – többek között Lengyelországban – szerzett piacvezető helyet a gyerekcsatornák rangsorában. A Disney Csatorna csoport tagjai világszerte újabb és újabb piacokat hódítanak meg, kulcsszerepet játszva abban, hogy az új fogyasztók is megismerkedjenek a Disney márkával.