<p>Ezt bátran állíthatjuk olyan esetekben is, amikor polgármesterekről van szó!</p>
Jó dolog, ha valaki törvénytisztelő emberként végrehajtja a független bíróság ítéletét. Akkor is, ha azzal nem ért egyet. Törvénytisztelő ember így tesz. Azért írom ezt, mert bízom abban, hogy ha esetleg egy jogerőre emelkedett döntés nyomán a Szeretgomnak helyreigazítási kérelmet kell végrehajtania, azt azonnal és késedelem nélkül meg is teszi. Abban azért erősen bízom, hogy a bíróság minden körülményt és tényszerűséget figyelembe fog venni az eljárás során.
Nos, akkor nézzük, milyen tények késztették a város vezetését arra, hogy helyreigazítást kérjen pereskedve a Szeretgomtól.
A Hídlapban, amely mindig lojálisan és hűen közli a városvezetés által mondottakat, az jelent meg, tényként feltüntetve, hogy Esztergom város vezetése időben gondoskodott a Szent István Gimnázium elhelyezéséről. Megjelent továbbá az is, hogy a város nem kapott pénzt időben az államtól az iskolák elhelyezésére.
Nézzük tehát a tényeket! A következőkben annak igazolására, hogy az időbeni gondoskodás, amelyre az önkormányzat hivatkozik, mennyire nem állja meg a helyét, álljon itt néhány idézet a 2007. 09. 20-án az Önkormányzat számára készült előterjesztésből!
Elöljáróban megjegyzem, város vezetése már 2002- től tudta, hogy a Szent István Gimnáziumnak új helyre kell költöznie!
Az előterjesztés második oldalán (figyelem, a dátum fontos: 2007. 04. 26.) a képviselő testület 267/2007.(IV. 26.) határozatával úgy döntött, hogy a két gimnázium az épület megfelelő átalakításával, az osztályszámok felülvizsgálatával és racionalizálásával a Dobó épületében kívánja elhelyezni úgy, hogy a két gimnázium megtartja az önállóságát. Mindezt 2010-re tartották reálisan megvalósíthatónak.
Az előterjesztés harmadik oldaláról: Természetesen a Gimnáziumnak a Dobó épületében való VÉGLEGES elhelyezéséig, gondoskodnunk kellett a megfelelő ideiglenes elhelyezéséről is. Az északi kanonoksor épületének felújítását 2007 augusztusában terveztük befejezni. A kivitelezési munkálatokat azonban döntésünk meghozatalkor már harmadik hónapja a műemlékvédelmi hatóság leállíttatta, ezért biztosak lehettünk abban, hogy nem készül el az épület 2007. szeptember 1-ig.
Most nézzük ezeknek az ismeretében, hogyan értelmezi az időbeni hozzákezdés fogalmát az önkormányzat annak ellenére, hogy már 2002-ben tudta, a gimnáziumnak költöznie kell. A volt Hell-épület felújításáról szóló döntés április végén született meg úgy, hogy már februárban világos volt, hogy itt nem lesz helye a gimnáziumnak!
A tények kedvéért idézek az előterjesztés 4. oldaláról. Ez a tanév időbeni elkezdésére vonatkozik. Íme a második bekezdés ide tartozó része:
„A döntés után azonnal hozzáláttunk a Hell-épület felújításához. A hosszadalmas közbeszerzési eljárás végeztével július második felében kezdődhetett el a végleges munka. Az épület teljes felújítását (minden közmű, az utca bekötésig új, az összes nyílászáró korszerű műanyagra lett cserélve) rekordidő alatt (2 hónap) fejeztük be, amit kitakarítva és berendezve adtunk át a gimnázium számára SZEPTEMBER 10-ÉN.” Szigorúan a Hídlapban leírt tények kedvéért ismételve: az átadás szeptember 10-én történt. A tanév pedig szeptember 3-án kezdődött.
Aranyos az említett oldal 3. bekezdése is: „Azt gondolom, hogy a képviselőtestület rekordgyorsasággal reagált a fentebb leírt – nem az önkormányzat hibájából előállt – helyzetre és erőn felüli anyagi áldozatvállalással (több mint 200 millióért) helyezte el a gimnáziumot.”(még egy érdekes idézet az előterjesztés harmadik oldaláról a tisztánlátás érdekében:…a Hell épületének a felújítását Arany iskola számára fejezzük be.)
Ha tehát a hibát nem a képviselőtestület követte el, akkor azt a diákság, az iskolavezetés vagy a szülők nyakába akarják varrni? Ki követett el hibát, senki? Az önkormányzat már 2002-ben tudta, hogy költöznie kell a gimnáziumnak. Tehát ki is a hibás a nem kellő időben történő költözésért?
Az előterjesztésben ez is szerepel: Esztergom… a Gimnázium ideiglenes elhelyezését ilyen színvonalon, ilyen nem tervezett kiadással oldotta meg, amiért szerintem (a polgármester szerint) csak dicséret illetné a Képviselőtestületet! Ezért a késedelemért kellene megdicsérni a képviselőtestületet? Azért kéne megdicsérni, mert 2002-től nem volt képes ellátni fenntartói kötelezettségét? Ami pedig az önkormányzat határozott elképzeléseit, döntései komolyságát mutatja, az a következő! Idézek az előbb említett előterjesztésből: „Amikor pedig váratlanul a Bottyán igazgatója a fenntartó Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzat felé olyan megkereséssel fordult, hogy szívesen költöznének ki véglegesen a felújított Hell épületébe, akkor felvettük a kapcsolatot a közgyűlés elnökével. Mivel az államosításig a gimnázium a Bottyán A épületében volt elhelyezve, támogatandónak tartottuk a két középiskola épületcseréjét.”
Vajon a fentiekből kiolvasható bizonytalan és felelőtlen ígérgetéseket hogyan kellett volna elfogadtatni az iskola diákjaiért aggódó szülőkkel, amikor az említett előterjesztésben lehetséges megoldásként szerepel még a fentieken kívül, a volt Balassa épülete, a Pázmány Péter úti „B” épület, de még a párkányi elhelyezés is?
Összefoglalva: az önkormányzat az előterjesztés 4. oldalán önmaga írta le, hogy a tanév nem kezdődött el időben, tehát az állítás, amely a Hídlapban megjelent, miszerint az iskola időben elkészült, nem tény, hanem hamis állítás! Az viszont lehet, hogy az Önkormányzat, és így a Hídlap is a tények és az időbeni kifejezések értelmét másként gondolja meghatározni.
Ami a másik tény említését, az 1, 5 milliárd sorsát illeti, azt a szerződést, amely az összeget 2011-re biztosítja a város számára, az állammal az önkormányzat nevében a polgármester írta alá. Tehát az esztergomi Képviselőtestület tudtával és beleegyezésével történt a szerződéskötés! Ezt a szerződést a polgármester nem erőszak hatására, hanem egyetértő beleegyezésével írta alá! Az is felettébb érdekes, hogy az említett összeg felvételét, 2007 végéig az önkormányzat tagadta.
Végezetül egy személyes vélemény. Idézet az önkormányzat közleményéből: „A polgármester hozzátette: amikor szeptemberben 500 iskola és 8000-nél több pedagógus nem folytathatja munkáját a kormány intézkedései miatt, Esztergomban nem kerül sor sem intézménybezárásra, -összevonásra, -megszüntetésre, sem a tanárok elbocsátására.”
Érdekes! Szerintem az iskolák működtetését, a tanárok alkalmazását nem azért fizeti egy önkormányzat vagy az állam, az adófizetők pénzéből, hogy megélhetést biztosítson a pedagógusok számára, hanem azért, hogy a jövő nemzedéke, kellő ismeretekkel rendelkező, a lehető legjobban képzett emberekké váljon! Ez a fő cél! Sajnos ez az oktató, nevelőmunka a pedagógusok, nem kellő elismertségű, és többségében áldozatos munkája ellenére sem mindig eredményes! Még a legjobb tanári- kar esetében sem. Ehhez a diáknak is „adnia” kell magát!
Ezt bátran állíthatjuk olyan esetekben is, amikor polgármesterekről van szó!