Nyilvános a forgalmi rend koncepció - újra kétirányú lehet a Honvéd utca?
2008. dec. 3.
<p>A múlt heti képviselőtestületi ülés anyagai között publikálták és így mindenki számára elolvashatóvá vált a dr. Vörös Attila által a város közlekedési rendszeréről készített tanulmány.</p>
A 226 oldalas tanulmányból szemezgettünk:
Külön szólunk a Honvéd utcáról, amelynek egyirányúsítása a nem túl távoli múltban történt meg. A tervező nem javasolja az egyirányú utca jellegő szabályozás fenntartását, mert az mind az út kiépítettsége, mind pedig a belvárosban betölthető funkciója szempontjából indokolatlan. A kérdésről egyeztetés történ a város vezetésével, ahol a tervezőnek volt alkalma megismerni az egyirányú szabályozás melletti érveket. A nevezett érveket a tervező nem találta indokoltnak. A helyi útgeometriai viszonyok mellett nem talált olyan, a kanyarodó forgalom számára nem kialakítható forgalomtechnikai illetve építési adottságokat, amelyeket a hagyományos és általános eszközökkel ne lehetne alkalmassá tenni akár csuklós autóbuszok kanyarodására is.
Az autóbusz-közlekedés ugyan jó egy ekkora méretű városhoz képest, de az általa nyújtott szolgáltatásai színvonal sok esetben nem megfelelő. A kerékpáros közlekedésre sem lehet tömeges méretekben alapozni, sőt a tervező tapasztalatai szerint Esztergom nem tartozik a kifejezetten kerékpárbarát városok közé, ellentétben például a síkvidéki Cegléddel vagy Békéscsabával.
Kiemeljük, hogy a Hősök terei körforgalmú csomópont teljesítőképessége már most is a nap jelentős részeiben elégtelen. A nevezett intézkedések és fejlesztések tükrében ez a helyzet gyorsan romlik majd tovább. A rendelkezésre álló hely lehetıvé teszi a jelenlegi egysávos körpálya kétsávossá való bővítését, ami a teljesítőképességet legalább 50 %-kal megemeli
Külön kiemeljük, hogy a Kossuth Lajos utca Arany Jánosa utca csomópontjában jelzılámpával szabályozott gyalogátkelıhelyet javasolunk.
A tanulmány a következő címről tölthető le: