<p>Nagyon komoly vonatbaleset történt Monor körzetében. 4 halott, harminc körüli sebesült.</p><p>A baleset miatt lemondott a közlekedési miniszter és a MÁV elnöke - a lemondást elfogadták.</p>
Nacsak. Akár Japánban? Mi történt itt?
A baleset a Budapest-Cegléd vasútvonalon, Monorierdő és Pilis között történt 10 óra 20 perckor, közölte a MÁV szóvivője. Egy elöl haladó, Nyíregyháza felől Budapestre tartó Hajdú InterCity-vonat végére szaladt rá nagy sebességgel a Ceglédről ugyancsak Budapestre tartó személyvonat. Megsérült az IC-szerelvény utolsó kocsija, illetve a vele azonos irányban közlekedő személyvonat első két kocsija. Az ütközés nem okozott tüzet, de "a baleset mértéke így is elég nagy" - mondta a szóvivő. Szemtanúk szerint az IC azért állt meg Monorierdő állomás előtt, mert tilos jelzést kapott, ekkor szaladt bele hátulról a személyvonat. Az IC-nek a MÁV menetrendje szerint nem kellett volna megállnia Monorierdőn.
Rossz volt a biztosítóberendezés
A MÁV szóvivője délután még nem tudta megmondani, hogy mi okozhatta a balesetet, amelynek körülményeit vizsgálják. Sigulinszky Tibor szerint mind a két mozdony adatrögzítője megvan, lehet rekonstruálni azt, hogy mi történt. A biztosítóberendezésnek elméletileg meg kellett volna állítania a hátulról közeledő személyvonatot, ám a szóvivő szerint reggel 9-kor kaptak egy bejelentést, hogy az elromlott. A szóvivő korábban az MTI-nek azt mondta, azt is meg kell vizsgálni, hogy nem kábellopás okozta-e a hibát. A biztosítóberendezés hibája esetén külön szabályok lépnek életbe - mondta. A rendőrség vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt eljárást indított. A baleset körülményeit a MÁV szakembereinek bevonásával vizsgálják. A Közlekedésbiztonsági Szervezet független szakmai vizsgálatot folytat. A baleset miatt lemondott Szabó Pál közlekedési miniszter, valamint a MÁV vezetője. A kormányfő elfogadta lemondásukat.
( Origo.hu)