Kereszt-Rejtvény 47.
Kultúra
2008. szept. 25.

<p>Egy sajátos városismereti játékra (kereszt-rejtvény) invitálom a tisztelt és érdeklődő olvasókat. Minden héten felkerül egy kép (jellemzően Lekli Szabolcs fotóiból) a városunkban található keresztek egyikéből bízva abban, hogy lesznek olyanok, akik választ adnak arra, hogy hol is található, sőt esetleg a kép alapján megpróbálják majd felkutatni.</p>

A megfejtéseket (lehetőség szerint utcanév, pontos helymeghatározás, stb.) nem hozzászólás formájában várnám (ne rontsuk el mások játékörömét), hanem a szeretgomon keresztül az esztergom-anno.hu-nak küldve, névvel (nick-kel) ellátva.

A múlt heti heti kép:

esztergom-anno.hu

Megfejtés:

A heti megfejtést utcanév táblák hiányában saját leírásban adom: ha a dobogókői útról a Diós-völgy felé érünk, akár a felső, akár az alsó Diós-völgy elnevezéssel bíró úton ballagva szép zártkerti szőlőkertek között, elérünk a kérdezett kereszthez. Kb a Sas-hegy, Kincses-hegy, Hegy meg háromszög súlypontja. Művészi értékénél az állítás belső indíttatása sokkal nagyobb elismerést érdemel. Üdv: Túr Ista ( Lacikabácsika )

Ezt a keresztet még tavasszal találtuk, amikor egy teljesen más irányban lévőt kerestünk. Persze a tranzittal mentünk, beszorultunk és negyed órán át kecmeregtünk kifelé. Mindez a sárga jelzésű túraútvonalon, a Csikó-kúttól a Csurgó-kút felé haladva, egy bal oldali utcácskában, éppen a kereszt előtt történt (Sas-hegy vagy Kincses-hegy?). Hétvégén megpróbáltunk gyalog visszatérni az Orbán kápolna felöl, az időhiány miatt csak félútig jutottunk, de így is találtunk egy meglepetést! szilvi

A múlt heti feladvány helyes megfejtői:

Szilvi

Faxau ( 3 )

Szilvi ( 25 )

Krisztina ( 1 )

Az e heti feladvány képe:

esztergom-anno.hu

Fotó: Érdy Gábor

A megfejtések beküldési határideje: október 1.

Jövő héten jön a megfejtés és az új kép….