<p>M0 Érdekvédelmi Egyesület alakult Szentendrén 2008. június 23-án. Dr. Dietz Ferenc, az Egyesület elnökének első feladata lesz, hogy egységes álláspont kialakításával összehangoltan lépjenek fel a megyeri híd átadását követően várható közlekedési káosz ellen. Ennek kapcsán az Egyesület már meg is kezdte munkáját.</p>
Szentendrén végre ezen a napon tárgyalópartnerként ültek egy asztalhoz a Hírközlési, Közlekedési és Energiaügyi Minisztérium, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt., a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, a Magyar Közútkezelő Kht. az érintett térségek jelenlevő polgármestereivel. A településvezetők számos alkalommal egyeztettek már a hatóságokkal, de eredménytelenül. Most az országos sajtó jelenlétében ígéretet kaptunk arra, hogy az átvett hatoldalas levélben megfogalmazott kéréseket és problémákat a minisztériumban megvizsgálják és további egyeztetésekre is sor kerül – nyilatkozta a konferenciát követően Dr. Dietz Ferenc, a szentendrei kistérség elnöke.
Az M0-s megyeri híddal kapcsolatos számos lépésünk egyik legfontosabb állomásához érkeztünk, a mai napon megalapítottuk az "M0 Érdekvédelmi Egyesületet". – hangsúlyozta a konferencia fontosságát Dr. Dietz Ferenc, kistérségi elnök. A szervezet legfontosabb feladata az egységes álláspont kialakításával összehangolt fellépés a Megyeri híd átadását követően várható közlekedési káosz ügyében. Az Egyesület további feladata együttműködve az önkormányzatokkal, civil szervezetekkel és az érintett hatóságokkal a koordinált szakmai és kommunikációs munka szervezése a körgyűrű további szakaszainak és az érintett térség tehermentesítő és elkerülő útjainak megépítését támogatandó az önkormányzati, civil, vállalkozói és lakossági álláspontok összehangolásával és ezek egységes megjelenítésével.
Az M0-s körgyűrű építése kapcsán a legfontosabb a tehermentesítő utak kérdése, hiszen ezek megléte biztosítaná, hogy kezelhető legyen a még befejezésre váró körgyűrű által gerjesztett forgalom. M0-körgyűrű, megyeri híd átadása elérhető közelségbe került, az érintett agglomerációs települések üdvözlik, viszont ezzel együtt felhívják a lakosságot ezzel együtt járó veszélyekre, közlekedés-környezetvédelmi szempontokra a figyelmet. A dunakanyari és pilisi kistérség érintett a 11-es, a 10-es út kapcsán, többször jeleztük az illetékes minisztériumoknál, szakhatóságok felé, egyidejűleg szükséges lenne a különböző közlekedéstechnikai intézkedések megtétele, tehermentesítő utak, elkerülő utak, súlykorlátozás, forgalomlassítás, gyalogátkelőhelyek, terelő szigetek, sebességjelzők kiépítése és telepítése.
2007. október 10-én dr. Garamhegyi Ábel államtitkár urat is megkerestük, ezirányú kéréseinket eljuttattuk hozzá. Úgy érzékeljük, hogy bár az elmúlt években több alkalommal jeleztük észrevételeinket, környezetvédelmi-közlekedési kérdéseinket, a hatóságok nem reagáltak rá megfelelő módon. A lakosság életminőség romlását okozhatja, hiszen érdemi intézkedések nem történtek. Ez nem csak a szentendrei kistérség ügye, és nem csak önkormányzati ügy, hanem politikától és egyéb tényezőktől független, civilek és a lakosság közügye is, ezért konstruktív együttműködési szándék szükséges: nem útlezárással, forgalomkorlátozással tiltakoztunk, hanem egy M0-konferenciát szerveztünk – így foglalta össze köszöntő beszédében Dr. Dietz Ferenc, kistérségi elnök az M0-ügyben eddig megtett intézkedéseket.
Az Egyesület tisztségviselői:
- Elnök: Dr. Dietz Ferenc, Szentendre város polgármestere, a szentendrei kistérség elnöke
- Alelnökök: Szenes Lajos/Tát, Bús Balázs/Óbuda, Gromon István/Pilisvörösvár és Molnár Zsolt/Szigetmonostor
- Számvizsgáló Bizottság: elnök Kasza Péter/Piliscsaba, tagjai: Török István/Csobánka és Volenszky István/Pilismarót
- Titkár: dr. Török Balázs, a szentendrei kistérségi iroda jogi referense
A konferencián a Török Csaba, a Pest Megyei Rendőrfőkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője és Börcsök László, szentendrei rendőrkapitány is tájékoztatatta a jelenlevőket a közlekedésbiztonsági intézkedésekről. Ezt követően a civil szervezeteké volt a szó. Az Élőtáj Egyesület, Pilisi Zöldút, Pomázi Klímakör munkatársai és a Budapesti Műszaki Egyetem szakértője is az M0-s beruházás környezetvédelmi hatásait emelte ki előadásában. A megyeri híd átadását követően napi 58.000 autóval számolnak és az a szám 10-12 %-kal emelkedni fog a Margít-híd lezárása után.
Thoroczkay Zsolt, a Hírközlési, Közlekedési és Energiaügyi Minisztérium fősoztályvezető-helyettese ígéretet tett, hogy kéréseinket ismételten megvizsgálják, de elsősorban pályázatokra biztatták a jelenlevő településvezetőket. A hozzászólok arra utaltak, hogy álláspontjuk szerint érdemi intézkedés nem történt, megyeri híd állni fog, de ezáltal a lakosság problémái nem kerülnek megoldásra.
Szervező: Szentendre Város Önkormányzata
Forrás: www.dunakanyar.hu