<p>„A Képviselő-testület jogosult arra, hogy a 7/B. számú melléklet Vagyongazdálkodási Alap során szereplő pénzeszközből legfeljebb 500.000 E Ft-ot a likviditási nehézségek enyhítésére fordítson.” Esztergom – a jelek szerint – rá is fordítja. Vajon hogyan keletkezhet fél milliárd forintos „likviditási nehézség” egy jól gazdálkodó önkormányzatnál?</p>
Június 12-én 200 millió forint felszabadításáról döntött a testület. A hivatkozási alap akkor is a fent idézett 22/2008. (III.13.) esztergomi önkormányzati rendelet volt.
Most a fennmaradó 300 milliót szeretné az önkormányzat felhasználni a likviditási nehézségeinek enyhítésére. Ezzel az összeggel kimerítik a teljes fél milliárdos pénzkeretet.
Meggyes Tamás, előterjesztésében az adóbevételek szeptember 15-i érkezésével indokolja a problémát, ezen időszak nehézségeit kell a fél milliárd felhasználásával áthidalni. Több jelentős értékű önkormányzati ingatlan adásvételi szerződésének megkötése folyamatban van, az ezekből, valamint a helyi adóbevételekből származó bevétel jelenthet fedezetet a 300.000 ezer forint visszapótlására – Meggyes szerint.
Több kérdés is felmerülhet az emberben:
- Miképpen lehet likviditási nehézsége egy jól gazdálkodó önkormányzatnak?
- A múlt hónapban nem lehetett tudni, hogy a teljes fél milliárdos összegre szükség lesz?
- Mi okozza ezt a nagy likviditási hiányt?
A szavazó képviselők tisztában vannak ezen kérdések válaszaival?