<p>Nyártól akár a Batthyányi téri HÉV-alagútban is pöföghetnek az esztergomi elővárosi vasút dízelmozdonyai. A vasúti szerelvényeket ugyanis hídfelújítás miatt várhatóan néhány hónapra a HÉV-vágányokra terelhetik. A BKV és a MÁV most egyeztet a lehetséges négy nyomvonalváltozatról - mondta a BKV felügyelőbizottságának tagja.</p>
Négyféle változat létezik a közlekedés fenntartásának megoldására az újpesti vasúti híd lezárásának, így a 2-es számú esztergomi vasútvonal leállításának 5-6 hónapja alatt - mondta az InfoRádiónak a BKV felügyelőbizottságának tagja.
Minden tervezet végső soron azzal számol, hogy az esztergomi vonalon közlekedő dízelvonatokat "behozzák" a szentendrei HÉV vonalára. A legrosszabb verzió szerint a vonatok Kaszásdűlőig jönnének be, ahonnan átszállás után HÉV-szerelvényekkel lehetne továbbutazni - tette hozzá Vitézy Dávid.
A Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE) szóvivője közölte: ezzel a megoldással az a baj, hogy a békásmegyeri lakótelep felől általában már teli szerelvények érkeznek a Kaszásdűlőhöz. Vannak még ötletek
Egy másik verzió szerint a vonatok a Margit hídig közlekednének, és itt fordulnának vissza. A tervezettel az a probléma, hogy az a vágány, ahol a megfordulás kivitelezhető, igen messze van a 4-es, 6-os villamostól - mondta Vitézy Dávid.
Az utasok szempontjából az lenne a legjobb megoldás, ha a vonatok a Batthyány térig közlekednének, ezzel azonban az a gond, hogy az alagúti részben a dízelszerelvényekből kiáramló füst káros az utasok egészségére - tájékoztatott a BKV felügyelőbizottságának tagja.
Mohamed és a hegy
Vitézy Dávid közölte: a negyedik javaslat szerint a HÉV vonalát hosszabbítanák meg az óbudai vasútállomásig. Itt minden rendelkezésre áll, a felsővezetékek kivételével, ezek felszerelését a MÁV-nak és a BKV-nak közös finanszírozásban kéne megoldania.