Hogyan javíthatunk apróságokkal a környék közlekedésén?

Hogyan javíthatunk apróságokkal a környék közlekedésén?

2008. 05. 28. 11:20

Két dologgal szeretnék itt foglalkozni:

1. Kihez fordulhatunk e-mailben, ha a környéken olyan dolgokkal találkozunk, amik indokolatlanul lassítják haladásunkat (rosszul programozott jelzőlámpák, kint felejtet sebességkorlátozó táblák, indokolatlan mértékben lassító táblák, stb)?

2. Példák a fenti problémákra

Napi szinten járok Újbudára dolgozni, ez évente kb. 50kkm-t jelent. Most, hogy kihirdették a zéró toleranciát, úgy gondolom, tiszta sor, hogy elvárja a szerv, hogy mi is zéró toleranciát képviseljünk a közúti közlekedés szabályozásában fennálló visszásságokkal szemben, hiszen csak így létezhet egyensúly a rendszerben. És persze mindannyiunk érdeke, hogy a közlekedés biztonságos, ugyanakkor a lehető leggördülékenyebb legyen a környéken.

2008. 12. 05. 16:54

index.hu

"Az észrevételeiket a 06-40-188-866-os telefonszámon lehet bejelenteni. "

2008. 09. 08. 6:48

A minap jött volna be a körforgalomba a mentő, de előtte állt két autó, a körben meg elsőbbsége biztos tudatában senki nem állt meg. Nem emlékszem, hogy tanultam volna kreszből ilyen helyzetet, de jó lenne terjeszteni, h. ilyenkor a körforgalomban álljunk meg! (Ha már nem a véradó helyére került az állomás. Meg ha már nem épült a körf.-ba vezető "mentősáv".)

2008. 09. 04. 6:20

A táblára nem emlékszem, de nem a belső sáv szűnik meg, hanem a külső,

A tábla már jó ideje ott van, ( kb amióta átépítésre került az a kereszteződés). Azóta állt fenn az a helyzet, hogy a tábla szerint a belső sáv szűnik meg, az útburkolati jel szerint viszont a külső sáv szűnt meg, Örülök , hogy valakinek , ha nem is oly rövid idő alatt, de eszébe jutott orvosolni a problémát. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy megkérjem a kedves közlekedőket az irányjelző használatára, mert ezt arrafelé (is) gyakran elfelejtik! A legszebb amikor az oktató gépjárművel ( benne a tanuló és az oktató) felejtik ezt megtenni.

Törölt felhasználó #43

2008. 09. 03. 16:19

Úgy is volt az. De a napokban kicsit „átfestették” az útburkolati jeleket!

2008. 09. 03. 15:25

De aki a Fertencesek felé ballra akar kanyarodni ki kell jönnie először a külső sávba ( mert megszünik a belső, ki is van táblázva) utánna visszamenni a belsősávba és úgy tud bekanyarodni.

A táblára nem emlékszem (hazafelé megnézem), de nem a belső sáv szűnik meg, hanem a külső, és ott kezdődik a Ferencesek felé a balra kanyarodó.....

2008. 09. 03. 15:15

Megint elképesztő hülyeség a városban. A Kossuth L. utca befelé a Gazdaboltól a belváros felé kétsávos lett. Megtiltották a parkolást a külső sávban. Ez OK. De aki a Fertencesek felé ballra akar kanyarodni ki kell jönnie először a külső sávba ( mert megszünik a belső, ki is van táblázva) utánna visszamenni a belsősávba és úgy tud bekanyarodni. Egy "közlekedési szakember", hogy tud ekkora agyatlan lenni? Az már csak hab a tortán hogy a tiltó táblák ellenére mégis mindig áll autó a külső sávban a rendőrök meg naponta hússzor elmennek mellettük de inkább elfordítják a fejüket, nem gondolod hogy majd kiszálnak rátenni egy cédulát? És sajnos az egész városban ez a helyzet. A közterület felügyelők meg elvannak a parkolócéduláikkal, odáig nem jönnek ki a belvárosból.

2008. 08. 15. 20:59

Hát kérem! Sokkal, de sokkal több kerkpárúttal és sűrű bringa parkolókkal!!! Pl. mindjárt az új buszvégnél is! Meg a vasútnál is! Meg milyen kafa lenne a vasút (Bp felé) bal oldalán Kertvárosba vezető út, ami a volt laktanya előtt végigmegy, majd pedig eléri a Damjanich alsó útját! (Uáááhhh! borsódzik a hátam és le is izzadtam!)

2008. 07. 04. 17:34

Ha már a szomszédok: Párkányban a sétáló város felőli oldalától ( a Vadas irányába) kb 50 méterre új megállni tilos táblák mindkét oldalon, természetesen a szabálysértőket azonnal kerékbilinccsel jutalmazzák, és készségesen megvárják míg az illető visszamegy, és a büntetés megfizetése ellenében leveszik.

(Kb. 1 hete 20p alatt 2 bilincsből szabadulást láttam...)

2008. 07. 04. 11:57

Szigorodnak a közlekedési szabályok a szomszédban. Jó tudni mindenkinek, aki gépjárművel, biciklivel vagy akár gyalogosan jár arrafelé:

www.origo.hu

2008. 05. 29. 14:48

Igen, tegnap hazafele jovet megneztem, es valoban. Egy foldut leagazas van, azert van kint. Viszont megint kerdes, hogy van-e ebben racio. Foleg azert, mert ott gyakorlatilag soha nem jar senki, de legalabb mindenki kenytelen lassitani. Egom felol menet kicsit megertem, mert onnan nezve nem igazan belathato a dolog, de Jaszfalu felol semmi ertelme, onnan teljesen jol kovetheto, hogy tortenik-e vmi. Es egyebkent is, Egom felol nezve is lehet, azt mondanam, hogy ott az alsorendu keresztezodes tabla, az mindent el kene mondjon, minek a melle egy sebessegkorlatozas is, foleg igy, hogy az ut abszolute hasznalaton kivul van?

2008. 05. 29. 12:06

Szerintem ott pedig a félbehagyott galvánüzem miatt tehették ki a 60-as táblát, van egy lehajtó nem sokkal a kanyar előtt, ami - ha ott egy ipari üzem lenne - indokolná ezt a lassítást...

2008. 05. 28. 17:32

Azt meg is engedtek, csak nem ott, hanem a kertvaros-tat szakaszon

2008. 05. 28. 17:06

Szólj, ha jön bármilyen válasz.

A táti szakasz egyébként azért érdekes, mert nemrég volt egy cikk ami szerint a táti út bizonyos szakaszain megengednék a 100 km/h sebességet...

2008. 05. 28. 15:47

Jah.

Nagyban nem tudunk valtoztatni rajta, ugyhogy kezdjuk el kicsiben :)

Pl keressuk meg az ilyen jellegu kozlekedesi tulszabalyozasokat a kornyeken, es jelentsuk a kornyeki nhk irodanal, kivancsi vagyon a valaszra. En irni fogok a 10-117-es lampa, horgasztavi 70-es meg Jaszfalu elotti 60-as tabla miatt.

2008. 05. 28. 14:50

Ez általános szindróma - mindent a joggal próbálnak pótolni, mert le van pusztítva az erkölcs... Holott az axióma, hogy a jog az erkölcsöt pótolni nem tudja.

Annyira túl van szabályozva az életnek minden területe, hogy az szinte hihetetlen és nagyon messze van az én szabadságfelfogásomtól is...

2008. 05. 28. 14:39

Pontosan, ramutattal a problemara Joel. De en ramutatnek a masik vegere. Pont tegnap olvastam egy cikket vhol (talan TW legujabb agymeneset), ahol gyonyoruen elmagyarazta, hogy nem a nep ilyen, hanem a nep ilyenne lett teve. Ha az embereket hulyenek nezik, valoban hulyen fognak viselkedni. Ha a tablak, lampak, etc ugy vannak kihelyezve, hogy nem szabalyozzak tul az eletunket, akkor kovetni fogjuk a KRESZ-t, mert nem ugy kene mukodjon a dolog, hogy a tabla az iranymutato, hanem ugy, hogy a KRESZ az iranymutato, a tabla meg szukiti a mozgasteret. A mi esetunkben a jelzolampaval elebementek a KRESZnek, atteteles megoldassal biztositottak azt, hogy leszabalyozzanak olyan szituaciot, amit a KRESZ onmagaban is le tud szabalyozni. Ha abban a keresztezodesben nem mukodik a lampa, akkor se all meg az elet. Miert gondoljuk azt, hogy ha mukodik, akkor marpedig olyan dolgokat is szabalyoznia kell, amit amugy is szabalyoz a KRESZ? A lampa arra valo, hogy a szabalyosan kozlekedok haladasi sorrendjet meghatarozza, nem arra, hogy a szabalytalansagokat elorelatassal kikuszobolje.

2008. 05. 28. 14:34

Jaa... akkor bocs:)

2008. 05. 28. 14:30

Jaszfalu masik vegere gondolok sztem

2008. 05. 28. 14:22

Noigen, egy normális országban.

2008. 05. 28. 14:18

Igen, egyetértek, sztem is azért. Csak röviden a lámpásunkra még: Bocs, nem bal-jobb, hanem ki-be. Mert a lényeg, hogy a befelékanyarodót állítja meg a lámpa, nem a kifelé menőt, ha jól emlékszem. (vagy mégsem? - joey vagyok már egészen) Holott, ha engedné együtt a két irányt, a kamionnak nem volna szabad bekanyarodnia, ha át kell mennie a másik sávba, mert különben elkaszálja valamelyik oszlopot. Vagyis ha mindkettő zöld, s valaki megy kifele, akkor a nagy jármű piros nélkül sem mehetne, csak aki elfér.