Critical Mass Esztergom-Párkány
2008. 04. 27. 16:00

<p>Széchenyi tér</p>

Az Európai Autómentes Nap alkalmából és a Föld Napja Alkalmabol
-

Biciklizz " A Mi Autonk " (Bel)Városában


-

Gyulekezo

Aprilis utolso vasárnapján (27-en)

Széchenyi tér 16:00

Utvonal:

Szechenyi terrol elindulunk a Lorinc utcan a Maria-Valeria hid iranyaba,es a mindenkori jobb oldali forgalmi savot elfoglaljuk. Haladunk az Esztergom Hotelig,majd ott jobbra kanyarodva athaladunk a Kossuth hidon, a Mindszenty teren balra fordulunk a Berenyi Zs. utra. Haladunk a Dozsa Gy. terig, majd a Papnevelde uton athajtunk a Sotetkapu alagutig, majd at az alaguton lefele a Majer I. uton. Bajcsy Zs. ut,Rakoczy ter es a Lorinc utcan at a hataron. Hidrol lejovet jobbra kanyarodva Sobieskeho majd arrol balra kanyarodva Hasicska,majd megint balra kanyarodva Stefania,ujra balra kanyarodva Bem J. utca arrol pedig vissza fel a hidra a hatarfele.Majd visszafele jovet a hatarrol a Tancsics m. uton a Lorinc utcaig,a kerekparokroll leszalva egy par masodpercig a fejuk fole emelve azt,majd betekerunk a Szechenyi terre.

A hatvanas-hetvenes évek tapasztalata, hogy az utcák szélesítésével, újabb sávokkal nem apadnak a dugók,a város járműállománya folyamatosan nő.

2001-ben 8259

2002-ben 9055

2003-ben 9688

2004-ben 10771

2004-ben 10771

2005-ben 11213

2006-ben 11851

2007-ben 12396

Mária Valéria híd hatása a régióra: 2005-ös forgalma hússzorosa a 2001 előttinek. Az átadást követő egy év alatt közel 2,5 millió személy és 500 000 jármű lépte át itt. Azóta a két város fejlődése hatalmas lendületet vett, a híd szorosabbra fűzte Esztergom és Párkány kapcsolatát. A Párkány környéki 24 százalékos munkanélküliség a felére csökkent.A Mária Valéria híd nem csak e két város jelképévé vált, hanem az Ister-Granum Eurorégióé is, aminek létrejötte közvetlenül a hídnak köszönhető. Mivel a híd nem alkalmas teherhídnak, és nem vasúti híd, ezért egy új híd építését tervezik mindkét oldalról, ami összekötné Esztergom és Párkány ipari parkjait is. Ez a szintén tervezett M10-es autópálya vége lenne a magyar oldalon, és Nyitráig vezetne a szlovák oldalon.

Info a wikipediabol: hu.wikipedia.org

Aki akar szorólapot osztogatni,az nyomtassa ki az ECM képet...akár szinesben,akár fekete-fehérben is...

A Budapesti CM-en en is ott vagyok a szervezok kozt (evek ota) vagy 8-9-evvel ezelott nyc-ban is vettemreszt hasonlo CM-eken...

Video a tavalyi cm-rol itt: www.youtube.com

Bovebb info a honlapon: www.criticalmass.hu

vagy Wikipedia linkinfo a Critical Massről itt: hu.wikipedia.org