<p>Esztergom egyes részein már rendeletbe foglalták a helyi építési szabályzatot és szerkezeti tervet. A keddi testületi ülésen többek között arról is döntöttek a képviselők, hogy a déli városrész építési szabályzatát és szerkezeti tervét szakhatósági véleményezésre küldik.</p>
A legutóbbi rendkívüli képviselő-testületi ülésen a déli városrész szabályozási tervét mutatták be a tervezők. A városrészben a legfőbb problémát az jelenti, hogy a területet közlekedési útvonalak szabdalják szét. A Táti út, a 111-es út és a Dobogókői út külön részekre bontja ezt a városrészt és kevés helyen van átkötés az utak között. A tervek szerint lehetőség nyílik a Kis Duna parti sétány útvonalának folytatására a Duna mentén a Töltés utca vonalában. Számoltak a tervezett új Duna-híd folytatásaként megépülő gyorsforgalmi úttal is, amely jelentősen csökkentheti majd a városközpontba vezető 111-es út forgalmát. A Szent István-kori Kovácsi városrészt régészeti parknak hagynák meg és az ipari parkhoz vezető Schweidel út forgalmát a vasútállomás alatti útvonalon vezetnék el, valamint egy parkoló kialakítását is szerepeltetik a tervben. A Kiss János utcánál lévő MOL kút és környékén kialakult ipari területet fásított sávval takarnák el, a védett láp területe pedig mezőgazdasági övezet maradna. A testület elfogadta a tervezők által bemutatott helyi építési szabályozási tervet, amelyet szakhatósági véleményezésre küldenek. Tárgyalták a képviselők az Esztergom Hegyvidék (Szentjánoskút, Kenderes, Újfalu, Kálvárihegy, Aranyhegy) városrész építési szabályozásához beküldött lakossági észrevételeket is. Nagyon sokan jelezték, hogy építkeznének ezen a területen, a szabályozási rendeletben foglaltak szerint azonban 180 méter felett nem lehet építkezni a területen. Meggyes Tamás polgármester hangsúlyozta, hogy a korábbi évtizedekben a Kaán út, és Siszler út hegynek felfutó meredek útvonala mentén több ház épült, azonban a város ezen a területen nem tudja biztosítani a közműveket és az útépítést sem a meredek lejtés miatt. Külön gondot jelent például a gépkocsi-közlekedésben az egysávos Siszler útról való kifordulás. Ezért a Hegyvidék városrészen lakóház ezentúl csak tengerszint felett 180 méter magasságig épülhet és csak igen szigorú feltételek mellett.
(Hídlap)