Hegyvidék

Hegyvidék

2007. 03. 17. 11:12

Beszélgessünk itt arról, hogy mi is lehet az Önkormányzat azon törekvése mögött, hogy az esztergomi domboldal, hegyvidék ad-hoc beépülését meggátolják...

gömbicica

2007. 05. 30. 15:00

Kata első bekezdését olvasva megörültem. Második bekezdést olvasva: korai volt az öröm.

Kár. A Szentendrei dolog tetszik. Talán nekünk kellene megcsinálni egy kérdőivet és kiértékelve készen a testület elé tenni?

2007. 05. 30. 14:24

joel írta:

Az adatlapot (akár név nélkül, csak a lakhelyre utaló utcanévvel ellátva) kitöltés után legkésőbb 2007. június 18-ig kérjük eljuttatni az alábbi helyek valamelyikére:

A mi választott képviselőnk a választás után bedobott egy kérdőívet, hogy számít a véleményünkre stb.. és hogy 1 héten belül megkeres a válaszért... szintén mehetett név nélkül, csak utca megadást kért.

Korrekt módon kitöltöttem és örültem, hogy: na végre elindul valami, és.... a képviselő úr azóta jön... ha egy emailcímet ráírt volna a lapjára, komolyan oda névvel is elküldtem volna, de semmi.

Azóta semmit sem hallottam erről a kezdeményezésről, bár lehet, hogy egyszer személyesen kérdezem meg miért hagyta az egészet így... -sehogy

2007. 05. 30. 14:15

Érdemes megnézni hogyan folynak az ilyen szabályozási tervek lakossági véleményezései más városokban: http://www.szentendre.hu/index.php?akt_m enu=448&hir_reszlet=559

A következő kérdések megválaszolásával, és visszajuttatásával Önök is részt vállalhatnak a város fejlesztési elképzeléseinek meghatározásában, a készülő szabályozási terv készítésében nagymértékben segíthetik az Önkormányzat és a tervezők munkáját. Az adatlapot (akár név nélkül, csak a lakhelyre utaló utcanévvel ellátva) kitöltés után legkésőbb 2007. június 18-ig kérjük eljuttatni az alábbi helyek valamelyikére:

2007. 03. 17. 12:49

Igen, amit végülis leírtam abból pont az út helye marad ki, jobbra balra van is vagy lesz valami. de akkor az általam kihagyott területre jön az út. csak abból is lenne valami. Mondjuk én nem sírnék, ha a metrós EU-pénzből M10 lenne. Az amúgyis tetszik az uniónak, ha határmenti térség felé utat építenek, meg hát ha úgyis lesz híd a 2010-es évek végére. Vagy amíg a Levegő munkacsoport hepajozik addig kezdjék el erről az oldalról. Ha a sötétzöldeken múlna, akkor soha nem lenne út, ami meg amúgyis tarthatatlan, szóval ennyi erővel elkezdhetnék a nem vitatott területeken építeni, mert nem az a kérdés, hogy lesz-e új 10-es út, hanem hogy mikor.

AMúgy fordítva sült el az akciójuk, mert eddig egy kamionosnak sem jutott volna eszébe, hogy Dobogókőnek menjen, az út már félig-meddig kész lenne és nem a Pilisben menne a forgalom.

2007. 03. 17. 12:12

Villy írta: Akkor mit akart mondani azzal, hogy meg kell akadályozni?

Lehet, hogy az M10-nek kell a hely. Ha ott tényleg gyorsforgalmi út lesz, akkor annak a környékén nem nagyon kéne lakni...

2007. 03. 17. 11:42

Egyszer azt olvastam, hogy Meggyes szerint meg kell akadályozni az óváros és kertváros összenövését. De miért? Ha valóban meg akarja építetni Táttól a sáncig az új gátat, akkor nem lehet azt mondani, hogy az átrerület lesz, és semmi indokolást nem adott, hogy miért fontos megakadályozni. Amúgy most, hogy készül a megyei pszichiátriai otthon, meg ha lól emlékszem az attól északra eső területet is mintha el akarta volna adni a város a Szent János patakig bezárólag, úgy már majdnem elérné az ipari parkot Kertváros. Főleg, hogy azt is írta az újság, hogy az ipari parkot igény szerint nyugat felé lehet bővíteni a vasúton túl. Akkor meg már pláne majdnem összeérne a két városrész. Akkor mit akart mondani azzal, hogy meg kell akadályozni?

2007. 03. 17. 11:22

Ma az etv-n sikerült elkapnunk az önkormányzati ülésnek azt a pillanatát, amikor a Hegyvidék szabályozási tervének lakossági módosítását tárgyalták a képviselők. A polgármester megint hosszasan beszélt sokmindenről - ebből egyetlen momentumot ragadnék most ki:

A Siszler útról volt szó, és arról, hogy a Petőfi utca lesz a közeljövőben az új "tengely", ahová az átmenő teherforgalom rá lesz szabadítva, és azért nem lehet a hegyvidékre újabb házakat építeni, mert akkor hogyan fognak kikanyarodni majd az emberek pl a Siszler útról az új főútra. Mindezt úgy adta elő, mintha ez nem lenne probléma már most is annak a több száz embernek, aki a nevezett utcában lakik. Aki nem ismerné - a Siszler út elején nem fér el egymás mellett két autó - ezen az 50 méteres szakaszon elég nagy körültekintésre van szükség már most is a bekanyarodáshoz. Én idáig azt hittem, hogy az önkormányzat ezzel tisztában van, és a bánomi áttörés továbbépítése során meg fogják oldani ezt a közlekedési anomáliát...

Egyébként, ha az ember rendeltetésszerűen, mezőgazdasági területként akarja használni az ingatlanját, akkor is fel kell tudnia mennie valahogy. Nem csak személyautóval, hanem traktorral, teherautóval (termés elszállítása) is. De ha valakinek erdeje van és abból termel is ki fát, akkor is fel kell jutnia teherautóval. És le is.

A másik érdekes momentum: ugyancsak a polgármester fejtegette, hogy azoknak az embereknek, akik a hegyvidéken akarnak/akartak építkezni, cseretelket lehet biztosítani máshol a városban, ha felajánlják a domboldali területüket a városnak. Kiváncsian várom, mikor vezetik be a telekadót a hegyvidéki külterületeken is (bár nem akarok ötleteket adni).

Érdekes dolgok ezek...