<p>Nyáron várhatóan megnyílik Esztergomban a régóta várt Park Center hat új áruházzal. </p><p>Összeállításunkban gyűjtöttünk pár cikket a már meglévő Park Centerekről Magyarországon, illetve az Esztergomban nyíló áruházakról is ejtünk pár szót.</p>
Ahogyan arról már korábban is írtunk, városunkban megkezdődött a Park Center bevásárlóudvar építése. Az ilyen és ehhez hasonló bevásárlóparkok lényege a gyors és kényelmes vásárlás. Középen a parkoló, körülötte U (Esztergomban csak L)-alakban helyezkednek el a különféle áruházak, melyek mind a parkolóra nyílnak. Így egy ilyen park a plázák kínálatát a hipermarketben való vásárlás kényelmével egyesíti.
Magyarországon két ilyen lánc van, az egyik az Óbudán is jelenlévő Stop Shop, a másik pedig a nálunk is épülő Park Center. Utóbbi elsősorban a nagyobb vidéki városokat (pl.: Miskolc, Mosonmagyaróvár, Zalaegerszeg, Debrecen) célozza meg és többnyire élelmiszerdiszkontot, drogériát, ruházati- és elektronikai áruházat "visz magával".
Az esztergomi Park Center hat üzlettel nyit, ezek közül a legnagyobb durranás a Magyarországi piacra mostanában betörni készülő Aldi lesz. Emellett egy drogéria, háztartási cikk és írószer áruház, a Müller, egy műszaki áruház, az Elektro Pont és három ruházati áruház, a Charles Vögele, a Takko Fashion és a Humanic várja júniustól a vásárlókat a dobogókői úton. Mivel ezek többsége a magyar piacon még ismeretlen, pár szóban igyekszünk bemutatni az új üzleteket.
Látványtervek itt.
Aldi (élelmiszer, háztartás)
A világ harmadik legnagyobb áruházlánca, Aldi Süd, Aldi Nord és Hofer néven van jelen a világ 26 országában. Az Aldi (hasonlóan a szintén német Lidl-hez) következetesen a saját márkák kiépítésére helyezi a hangsúlyt. A mindennapi slágerek nem illenek bele az Aldi-koncepcióba. A vállalat célja sokkal inkább az, hogy tartósan alacsony árak mellett nagy számú elégedett törzsvásárlót biztosítson magának. Magyarországon 2008 februárjában nyitnak az első diszkontok.
www.aldi-hungary.hu
Müller (drogéria, papír-írószer)
A Müller nemzetközi kereskedelmi vállalat, mely jelenleg 495 üzlettel rendelkezik Európa hét országában, hazánkban 2007 óta van jelen Magyarország legnagyobb parfüméria és drogériaáru-választékával, olyan légkörrel, amelyben élmény a vásárlás hozzáértõ tanácsadással és kiváló kiszolgálással, a legjobb ár-érték aránnyal. A Müller áruházai a többi drogériához képest relatív nagy 1.000-1.500 m2 alapterülettel rendelkeznek.
www.mueller.co.hu
Charles Vögele (divat)
A 809 svájci, német, osztrák, holland, belga, szlovén és magyar üzletet működtető Charles Vögele Csoport minden korosztály számára kínál divatos ruhákat, a különböző évszakoknak megfelelő kollekciókat és kiegészítőket. A Vögele üzleteiben a vásárlók az egyszerű pólóktól és a hozzá illő farmertől a komplett öltönyig vagy kétrészesig minden alkalomhoz megtalálják a tökéletes ruházatot és kiegészítőket.
www.charles-voegele.com
Takko Fashion (divat)
Az elsősorban olcsó divatáruiról ismert német divatcég 2004-ben nyitotta meg első üzletét Magyarországon. A vállalat jelenleg összesen 850 boltot működtet Németországban, Ausztriában, Hollandiában, Csehországban és Szlovéniában.
www.takko-fashion.com
Humanic (cipő)
www.humanic.hu
Elektro Pont (műszaki szaküzlet)
Az Elektro Computer Zrt. a magyar műszaki és háztartási cikk piac meghatározó szereplője. A cég által létrehozott Elektro Pont Műszaki Szaküzletlánc az ország 30 városában több mint 70 üzlettel várja vásárlóit.
www.elektropont.hu