Vonzások és taszítások
Közélet
2008. jan. 20.

<p>Mint ismeretes, 2006-ban sikerült a várost "megmenteni" - ahogy egyik jeles képviselőnk fogalmazott - a Lidl betelepülésétől, hiszen olyan feltételeket támasztott a város, ami finoman szólva is ellehetetlenítette a próbálkozást.</p>

Ahogy annak idején a Hídlapban fogalmaztak: A képviselők által elfogadott határozatban a város arra kötelezi a Lidl élelmiszer-áruházat, hogy az biztosítsa a majdan felépülő áruház balesetmentes megközelítését és áruszállítását. Már az áruház építésének megkezdése előtt kétsávos utat kell kiépíteniük, illetve a Szent György-patakon olyan hidat kell építeni, amelyen gyalogos járda és kétsávos út van.

Nem is értem, miért nincs még mindig Lidl a városban? Talán kellene kötelezni a befektetőket egy 8-10 kilométer sztráda megépítésére is!

Most pedig megtudhattuk: a Dobogókői úton elbontották a KECS-lakásokat és a 21462 nm -es területet az ipari parkhoz csatolták, mégpedig - idézem - a telekrendezést követően „gazdasági, kereskedelmi” funkciót telepítene a város – a nagy cégeket és a városlakókat kiszolgáló üzemeket, szerelőműhelyeket, és üzleteket.

Na végre! Mondhatnánk, ámde...

Kell ide az üzlet, hiszen a Mi Tesconkon kívül aztán semmi de semmi nincs itt nekünk, míg Dorogon, a "kommonizmusban" egyik bolt éri a másikat, sőt a pár éve még poros kis határváros, Párkány is rendesen beelőzött minket!

Kell ide az üzlet! Mivel lehetne idevonzani a kedves befektetőket? A telkeket már kialakítottuk, akkor adjuk el azokat nekik!

Az ipari park egy négyzetméterének ára 5000 forint + áfa. Hmmm. Rendben építsünk üzletet rá! Rendben. Üzlet lesz? Akkor az ár: 8000 forint + áfa / négyzetméter.

Nos, igy kell arra ösztönözni az aki üzletet szeretne nyitni, sőt építeni. Dobjunk egy 1,6-os szorzót a telekárra. A mocsok befektető ne a városon nyerészkedjen.

Jut eszembe: elgondolkodva a 2006-os Lidl sztorin, ők egy hibát követtek el valószínűleg: nem az önkormányzattól vásároltak telket...

(forrás)