Óvodából iskolába

Óvodából iskolába

Törölt felhasználó
2007. 11. 15. 22:51

Kedves Fórumtársak!

Növelendő a politikamentes topicok számát, és persze azon önös érdekből, hogy érintett vagyok, szeretnék az iskolaválasztás témájáról beszélgetni, tapasztalatokat cserélni, ajánlásokat hallani. (Bár a politika ide is benyomul, ha megszavazzák a kötelező körzetes iskolábajárást, bár ezt én irreálisnak érzem....) A Ti gyerkőceitek melyik suliba járnak? Milyen alapon döntöttétek el? Jónak bizonyult -e a döntés? Melyik suliban kik a legrátermettebb, legjobb pedagógusok? Szerintetek valóban nagy dilemma az iskolaválasztás, vagy ezt is, mint oly sok mindent, túlreagálja a mai kor embere? (Szerintem igen....) Mennyire fontos az iskola, és mennyire fontos a pedagógus személye? Milyen szempontokat ajánlatos még figyelembe venni? Előre is köszönöm, ha írtok!

2007. 11. 20. 20:51

panna írta:

Mindkét gyerekem korán kezdte a nyelvtanulást és nem okozott semmi problámát.Első-másodikban annyira játékos,hogy inkább csak az tudatosul,hogy lehet másként is beszélni,a dolgoknak van másik neve is.

Nem is problémára gondoltam, hanem haszonra. A dolgok "másik neve" egy külföldi nyaraláson is tudatosul. A heti 2 óra (v. délutáni 1 szakköri formában) helyett szerintem hasznosabb, ha pl. rohangál a gyerek - mondom ezt nyelvtanárként. Nyelvet csak több órában érdemes tanulni, heti 2-ben nyolc év alatt sem jutnak valamire való szintre.

A tanító néni személyiségét a nyílt napon valóban nem lehet megismerni, de a szülő a magáét jól ismeri. A gyerek hozzám kötődik, ismeri a stílusom stb. Ahhoz hasonló személyiségű óvónőt és tanítónőt kerestem, mint én vagyok - ez sokkal könnyebb. S most is úgy látom, jól döntöttem.

2007. 11. 20. 20:05

A tanítónéni a legfontosabb.A nyílt órák tényleg színházasak,de négy-öt van belőle.Ennyi idő alatt a tanító összes tulajdonságára ugyan nem derül fény,de Te és a gyereked fel tudjátok mérni a személyiségét.Te ismered a gyerkőcödet,Te tudod,hogy tyúkanyó vagy őrmester,halkszavú-szigorú,hangosbeszédű-engedékeny...stb. passzol legjobban a személyiségéhez.Ha megvan az első két-három, befutó,akkor lehet érdeklődni az ismerősök között,továbbá megnézni az iskola programját,kis-nagy felmenőséget,nyelvet,egyebeket.Nagyon fontos,hogy a gyereknek az iskola épülete,a tantermek is szimpatikusak legyenek.Az is jó,ha az oviscsoportból is talál ott barátokat,vagy legalább egy pajtást.Mindkét gyerekem korán kezdte a nyelvtanulást és nem okozott semmi problámát.Első-másodikban annyira játékos,hogy inkább csak az tudatosul,hogy lehet másként is beszélni,a dolgoknak van másik neve is.Sok sikert!Remélem rábukkantok a megfelelő iskolára,tanítónénire.

2007. 11. 19. 18:01

Szerintem a kérdések ezek (számomra ezek voltak):
- egyházi vagy nem egyházi iskola;
- a szóba jöhető iskolák közül hol ki lesz az elsős tanító néni (1.megnézem, 2. "lekáderezem - az első a fontosabb);
- melyik iskola van az otthonunkhoz közelebb (hidd el, ez nem elhanyagolható szempont).

Nekem is rokonszenvesebb a nagyfelmenő (mint óvodában is a vegyes csoport). A korai nyelvtanulást kimondottan ellenzem: semmi értelme heti két órában nyelvet tanítani, inkább kezdenék 5.-ben (tudom, 4.-ben már kötelező), de minimum heti 4 órában. A nyolcosztályos gimnáziumok nem szűnnek meg, de előreláthatólag 2010-től nem lehet felvételiztetni, ugyanúgy kell beiskolázniuk, mint az általánosba: a körzetbe tartozókat fel kell venni, kívülről pedig a hátrányos helyzetűeknek lesz előnyük. Mire e te gyereked odakerül, az egy másik nyolcosztályos lesz. (A hatosztályosba sem lesz felvételi, de az országos kompetenciamérések alapján képződik egy rangsor, ez alapján választják ki a jelentkezők közül a legjobbakat.)

2007. 11. 18. 23:07

Elnézést! Előző hozzászólásomban kiemeltem volna a pedagógus személyiségét! Pont ez nem jelent meg.(((( /Gyakorlatlan vagyok :((( /

Nooooooooo...ez vagyok ÉN!

2007. 11. 18. 23:02

Nagyon egyetértek az előző hozzászólókhoz. Szerintem is legfontosabb: a pedagógus! Hisz ő fogja nevelni, oktatni csemetédet. Gondolom, mindenkinek van régi emléke a jól nevelő /nem oktató! ....főleg alsó tagozatban nem/ pedagógusainkról.

A pedagógus nevel, példát mutat. A gyermek pedig magáévá teszi, amit az óvodában, iskolában kap. Ha ez nem építő, akkor jajjjjjjjjjjj:((((((((((((((

2007. 11. 16. 16:06

Érdemes elmenni a nyilt napokra, de ez egy kicsit színház. Természetesen harc folyik a gyerekekért, ilyenkor mindenki a legjobb dolgokat domborítja. A tanító néni személyiségéből már ilyenkor is kaphatunk ízelítőt, de egy ilyen esemény kicsit távol áll a hétköznapoktól. Kérdezzünk rá, milyen az átmeneti időszak. A szeptember-október hónap a szoktatás ideje. Iskolás feladatok, de még közelebb az ovis dolgokhoz. Nem kell decemberre megtanulni írni, olvasni! Fontos! Milyen módszerrel folyik az olvasás-írás tanítása? A leghatékonyabb, a hagyományos, szótagoló. Az iskolák sok egyéb lehetőséget is kínálnak, de ezeket csak akkor érdemes kihasználni, ha nem terheli túl a gyereket. Nem a legfontosabb ilyenkor az idegen nyelv vagy az informatika.

2007. 11. 16. 16:04

Sziasztok!

A város minden általános iskolája szervez foglalkozásokat óvodásoknak, ill. nyílt órákat. Szerintem menjetek el több helyre, természetesen a csemetével együtt. Kérdezősködjetek tőle, hogy hol érezte magát a legjobban. Tájékozódjatok, hogy a későbbi évfolyamokon előreláthatólag kik lehetnek a tanítók. Bár az oktatás mostani állapotában szinte lehetetlen több tanévre előre látni.:((

Szerintem ne az iskola "híre", hanem a tanítók személye alapján döntsetek. Személyes tapasztalatom szerint a Gyakorló jó választás lehet.

2007. 11. 16. 9:32

Érdemes megnézni iskolaválasztás előtt nyílt napokat, esetleg elbeszélgetni a szóbajövő pedagógusokkal, de legalább a leendő osztályfőnökkel. Szerintem lesz itt, aki érdemben hosszá tud szólni az itteni iskolaviszonyokhoz. Az én kisöcsém most első osztályos másik városban, de mivel elég súlyosan mozgássérült, kisegítő iskolába jár, ami speciális eset.

Szerintem nagyon, nagyon fontos a pedagógus személye kisiskolás korban. Alsó tagozatban kiváló magyartanárom volt, a matektanár viszont nem is volt hatékony, nem is szerettem. Azóta sem tudok írásban osztani, és alig mentem át a matek érettségin, mert már az alapok hiányoztak (a többi tárgyból dicséretet kaptam, csak összehasonlításképpen).

2007. 11. 16. 8:46

Általános dolog, ha nincs első beírás, sokan nem veszik észre az érdekes topicokat... Ezért megteszem, beírok elsőként.

Sajnos érdemben hozzászólni még nem tudok, bár már közeleg az idő, amikor ez lesz a napi gondjaim egyike:)