Monaco és Torino helyett Esztergom
Gazdaság
2007. okt. 17.

<p>Ha egy üzlet beindul, mondhatnák, hiszen egyre többen választják új modelljeik próbavezetésének helyszínéül Magyarországot, ahol 1989-ben rendeztek először nemzetközi autóbemutatót. A Renault a 19-est és 21-es Chamade-ot hozta a budai Vár teraszára és a Hungaroringre.</p>

Amíg az elmúlt másfél évtizedben alig volt vállalkozó autómárka, másfél hónap alatt három jelentős típus közúti premierjét is nálunk rendezték. Korábban inkább német, spanyol, osztrák, portugál, francia vagy olasz utakon tesztelhettek igazi autós újdonságokat a világ vezető tévéinek, rádióinak és szaklapjainak munkatársai. A szakmai bemutatón a sorozatgyártás megkezdése után, a piaci bevezetés előtt márkakereskedők, újságírók, VIP vendégek és nemritkán a vetélytárs cégek szakemberei is kipróbálhatják a premiermodelleket. A meghívottak számát a típus piacmérete határozza meg, ahol kevésbé kelendő lesz majd az adott modell, onnan kevesebb vendéget hívnak...

Egy hónapon belül közel kétezer újságíró tesztelt többféle autót. Szeptemberben a Volkswagen ötven országból invitált ezernél több szakírót, akik a Ferihegyi repülőtéren kapták meg a Tiguan sportos terepjárókat, melyekkel a Dunakanyarba autózhattak. A Volkswagen a nemzetközi sajtóanyag fotóit is Budapesten és környékén készítette.

Október elején a Suzuki Esztergom környékén jelölt ki tesztutat, és a kétszáz európai újságíró gyárlátogatáson is megismerhette a legújabb magyar kisautó, a Splash születését. Az első igazi premiermodell, a Wagon R+ bemutatóját a japán cég még Monacóban rendezte, most már hazai pályán próbálhatták a Splasht. A tesztvezetés jó alkalom volt arra, hogy a rangos külföldiek megismerjék Esztergomot és környékét, melytől el voltak ragadtatva. Nem úgy, mint a Quattroroute egyik munkatársa, aki három éve nem túl jó képet festett riportjában a dunakanyari városról és gyárról, mert nem találta túl idillinek a környezetet a Fiat Sedici gyártásához. Természetesen ő Torinónak örült volna jobban. Ma már az esztergomi autó sikerei a vevőket is meggyőzték a magyar munka minőségéről.

Október közepén a Mazda által Magyarországra meghívott 360 külföldi újságíró az Euroringen is kipróbálhatta az új 6-ost. A Mazda Europe vezetői nemcsak az új modellről, hanem Magyarországról is tájékoztatta harminc nemzet újságíróit, akik történelmünkről, Budapestről, a magyar szokásokról, nevezetességekről is tájékozódhattak az alkalomra kiadott angol nyelvű leporelló és térkép segítségével.(B. J.)

forrás:nol.hu

(forrás)