Szóba került itt, hogy le kéne bontani a Bástyát. Na de ha csak az emeletét vettük meg, akkor csak azt tudnán lebontani. Az így megmaradó torzó mennyivel lenne szebb?
De ha el is lehetne dőzerolni az egész épületet, mi lenne a Hévízes ház Bástyára néző utcaszinti homlokzatával? Az sem lenne valami szép látvány, arról nem is beszélve, hogy a Bástya-sétány egy részét meg kellene hagyni, hiszen a könyvesbolt és a Hévíz napi használatban lévő része csak onnan közelíthető meg.
Pont egyik nap néztem: a Bazilika elé ültetett virágágyások mellett egy-egy fűnyírónyomnyi területen levágták a füvet, a többi területen kb. 30 cm-es már a fű. Ennek van értelme? Vagy ezentúl már csak gány-munka lesz mindig?
Igen, volt értelme. Ma lenyírták a Bazilika-feljáró mindkét oldalát fűnyíró traktorral. Pár nappal ezelőtt a virágágyások két oldalát azért nyírták le tologatós fűnyíróval, mert a traktorral nem lehet olyan közel menni hozzájuk, mint a tologatóssal vagy a motoros fűkaszával. Az már persze csak szervezés kérdése lett volna, hogy egy napra ütemezzék mindkét munkát...
És meg kell jegyeznem, hogy ha öt napos munkahetet veszünk alapul, akkor a 32 órából általában húsz sem telik tanítással. (Kizártnak tartom, hogy napi négy órát tanítással töltetének a szaktanárok.)
"Kötött munkaidő: Ez a kötelező munkaidő 80%-a, vagyis heti 32 óra."
"Neveléssel-oktatással lekötött munkaidő: Ez a teljes munkaidő (heti 40 óra) 55-65%-a, ami heti 22-26 órát jelent. Ugyanakkor ez teszi ki a kötött munkaidő jelentős részét is. Ebben az időkeretben rendelhető el a pedagógus számára tanórai és egyéb foglalkozások megtartása. Az „egyéb foglalkozás” szintén a köznevelési törvény által bevezetett új kifejezés, melynek jelentését a 4.§ 4. pontja adja meg: „a tanórákon kívüli egyéni vagy csoportos, pedagógiai tartalmú foglalkoz{s, amely a tanulók fejlődését szolgálja.” Vagyis ide tartozik minden olyan tevékenység, ami a tantárgyfelosztásban megjeleníthető foglalkoz{s, így például a szakkör, sportkör, énekkar, korrepetálás, napközis foglalkozás, tanulószoba< stb. A nevelésseloktatással lekötött munkaidő fogalma tehát – bár azzal nem teljesen azonos – a jelenlegi szabályozásban megszokott kötelező óra fogalmának szerepét veszi át."
"A kötött munkaidő fennmaradó része: Ez ugyan nem külön fogalom, de fontos kérdés, hogy milyen feladatokkal tölthető ki a kötött munkaidő foglalkozásokkal ki nem töltött heti 8-10 órája. A törvény 62.§ (6) bekezdése a következőt írja erről: „A kötött munkaidő fennmaradó részében a pedagógus a nevelés-oktatást előkészítő, nevelés-oktatással összefüggő egyéb feladatokat, tanulói felügyeletet, továbbá eseti helyettesítést lát el.” Ide tartozik teh{t minden olyan egyéb feladat, amely – az eseti helyettesítés kivételével – nem valamilyen foglalkozás megtartását jelenti, így például felkészülés a foglalkozásokra, tanítási órákra; a gyermekek, tanulók teljesítményének értékelése; ügyviteli tevékenység; sportélet és szabadidő szervezése; a gyermekek, tanulók felügyeletének ellátása; a diákmozgalom segítése, gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatok; intézményi dokumentumok készítése stb."
Ás akkor még nem beszéltünk az otthon, szabadidőben történő dolgozatjavításokról, feladatlapkészítésről és számtalan más iskolai munkáról...
Szerintem a pedagógusok boldogak lennének, ha csak heti negyven órát dolgoznának.
Ezek a zebrák is olyanok, mintha nem is lennének:
Szóba került itt, hogy le kéne bontani a Bástyát. Na de ha csak az emeletét vettük meg, akkor csak azt tudnán lebontani. Az így megmaradó torzó mennyivel lenne szebb?
De ha el is lehetne dőzerolni az egész épületet, mi lenne a Hévízes ház Bástyára néző utcaszinti homlokzatával? Az sem lenne valami szép látvány, arról nem is beszélve, hogy a Bástya-sétány egy részét meg kellene hagyni, hiszen a könyvesbolt és a Hévíz napi használatban lévő része csak onnan közelíthető meg.
"A térkép messze nem hibátlan (..)"
Bizony, nem az. Csak első blikkre: a térképeken mindig felül van az észak, és szerencsétlen Pór Antalnak megint nem sikerült eltalálni a nevét.
Igen, volt értelme. Ma lenyírták a Bazilika-feljáró mindkét oldalát fűnyíró traktorral. Pár nappal ezelőtt a virágágyások két oldalát azért nyírták le tologatós fűnyíróval, mert a traktorral nem lehet olyan közel menni hozzájuk, mint a tologatóssal vagy a motoros fűkaszával. Az már persze csak szervezés kérdése lett volna, hogy egy napra ütemezzék mindkét munkát...
"Kötött munkaidő: Ez a kötelező munkaidő 80%-a, vagyis heti 32 óra."
"Neveléssel-oktatással lekötött munkaidő: Ez a teljes munkaidő (heti 40 óra) 55-65%-a, ami heti 22-26 órát jelent. Ugyanakkor ez teszi ki a kötött munkaidő jelentős részét is. Ebben az időkeretben rendelhető el a pedagógus számára tanórai és egyéb foglalkozások megtartása. Az „egyéb foglalkozás” szintén a köznevelési törvény által bevezetett új kifejezés, melynek jelentését a 4.§ 4. pontja adja meg: „a tanórákon kívüli egyéni vagy csoportos, pedagógiai tartalmú foglalkoz{s, amely a tanulók fejlődését szolgálja.” Vagyis ide tartozik minden olyan tevékenység, ami a tantárgyfelosztásban megjeleníthető foglalkoz{s, így például a szakkör, sportkör, énekkar, korrepetálás, napközis foglalkozás, tanulószoba< stb. A nevelésseloktatással lekötött munkaidő fogalma tehát – bár azzal nem teljesen azonos – a jelenlegi szabályozásban megszokott kötelező óra fogalmának szerepét veszi át."
"A kötött munkaidő fennmaradó része: Ez ugyan nem külön fogalom, de fontos kérdés, hogy milyen feladatokkal tölthető ki a kötött munkaidő foglalkozásokkal ki nem töltött heti 8-10 órája. A törvény 62.§ (6) bekezdése a következőt írja erről: „A kötött munkaidő fennmaradó részében a pedagógus a nevelés-oktatást előkészítő, nevelés-oktatással összefüggő egyéb feladatokat, tanulói felügyeletet, továbbá eseti helyettesítést lát el.” Ide tartozik teh{t minden olyan egyéb feladat, amely – az eseti helyettesítés kivételével – nem valamilyen foglalkozás megtartását jelenti, így például felkészülés a foglalkozásokra, tanítási órákra; a gyermekek, tanulók teljesítményének értékelése; ügyviteli tevékenység; sportélet és szabadidő szervezése; a gyermekek, tanulók felügyeletének ellátása; a diákmozgalom segítése, gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatok; intézményi dokumentumok készítése stb."
Ás akkor még nem beszéltünk az otthon, szabadidőben történő dolgozatjavításokról, feladatlapkészítésről és számtalan más iskolai munkáról...
Szerintem a pedagógusok boldogak lennének, ha csak heti negyven órát dolgoznának.