Tisztelt Barátaim! (Ha nem veszik tolakodásnak e megszólítást)
Amennyiben emlékeim nem csalnak, a topik címe „ÉRTÉK A MÉRTÉK".
Lassan oda jutunk, hogy sem érték, sem mérték nem lesz felfedezhető e lapon. (én maradi vagyok, szeretem a magyar nyelvvel is meghatározható dolgokat)
A vitáknak is mértéket kellene szabni és értéket. Eljutunk lassan oda, hogy okosságából, hiúságából senki sem enged, miáltal a vitákból egy véget nem érő rondo keletkezik, egy többszörös Da Capo-val. Javasolnám, hogy közösen komponáljunk egy codát, bár formatanilag ez jobban illik a szonátaformához, de ezen már terjedelmében bőségesen továbbfejlődtünk. Szóval... Seress Rezső kávéházi zongorista (aki ugyan másképp volt más, mint amiről itt vita folyik!) egyik dalának záró sorát ajánlanám megvalósítani: "Szeressük egymást gyerekek, mert minden percért kár". Bár Ernő Bácsi és jómagam, már nem vagyunk gyerekek, de a tréfát bizonyára Ernő bácsi is, és minden érintett érti. Maradok mindenki iránt kellő tisztelettel, úgy régiesen, "békebeli" módon: D.
Kedves Segno! Elolvastam figyelmesen mégegyszer. Egyébként én csak 44 évig voltam gyakorló tanár. (a zenekari első oboázás mellett) Nem tudott 100% ig meggyőzni.
Bachot hozta fel egyik példának. Legjobb tudomásom (és Szabolcsi Bence) szerint is, azért írta Lübeckben a Barandemburgi versenyeket és más zenekari műveket Bach, mert ott olyan hangszeres együttes állt rendelkezésére. (meg szólisták) Kórus nem! Az oratórikus műveket pedig azért Lipcsében, mert a G.Ph. Telemann által létrehozott Collegium Musicumnak volt kórusa, na meg a Tamás templomnak is. Bachnak ugyanúgy dirigáltak főnökei, mint később J. Haydn-nak. Ritkán írhattak olyan műveket, melyekhez úri kedvük volt. A megrendelések és az alkalmakra írt zenék egy zseninél nem okoznak problémát, a mű maradadó lesz. Természetes, a kort, a társadalmi viszonyokat, a társművészeteket ismerni stílusukat összehasonlítani és hangulatukat alkalmazni tudni kell. Ma ezt nevezik a zeneoktatásban kompetencia alapú oktatásnak lásd Pála károly idevágó vitaindítóját. Az interneten is megtalálható L. nagy Katalin: " Kompetenciaelvű oktatás a zene területén" címmel. Hát ennyi!
http://www.youtube.com/watch?v=Bco8QOsakk4
Kedves vándor!
Lesznek öregek, csak erre még nem készültek fel.
Tisztelt Barátaim! (Ha nem veszik tolakodásnak e megszólítást)
Amennyiben emlékeim nem csalnak, a topik címe „ÉRTÉK A MÉRTÉK".
Lassan oda jutunk, hogy sem érték, sem mérték nem lesz felfedezhető e lapon. (én maradi vagyok, szeretem a magyar nyelvvel is meghatározható dolgokat)
A vitáknak is mértéket kellene szabni és értéket. Eljutunk lassan oda, hogy okosságából, hiúságából senki sem enged, miáltal a vitákból egy véget nem érő rondo keletkezik, egy többszörös Da Capo-val. Javasolnám, hogy közösen komponáljunk egy codát, bár formatanilag ez jobban illik a szonátaformához, de ezen már terjedelmében bőségesen továbbfejlődtünk. Szóval... Seress Rezső kávéházi zongorista (aki ugyan másképp volt más, mint amiről itt vita folyik!) egyik dalának záró sorát ajánlanám megvalósítani: "Szeressük egymást gyerekek, mert minden percért kár". Bár Ernő Bácsi és jómagam, már nem vagyunk gyerekek, de a tréfát bizonyára Ernő bácsi is, és minden érintett érti. Maradok mindenki iránt kellő tisztelettel, úgy régiesen, "békebeli" módon: D.
Kedves segno. Nem ezt állítottam, de ha ebből ezt olvasta ki; jobb későn, mint soha
Üdvözlettelés maximális megértéssel: Docens
Kedves Segno! Elolvastam figyelmesen mégegyszer. Egyébként én csak 44 évig voltam gyakorló tanár. (a zenekari első oboázás mellett) Nem tudott 100% ig meggyőzni.
Bachot hozta fel egyik példának. Legjobb tudomásom (és Szabolcsi Bence) szerint is, azért írta Lübeckben a Barandemburgi versenyeket és más zenekari műveket Bach, mert ott olyan hangszeres együttes állt rendelkezésére. (meg szólisták) Kórus nem! Az oratórikus műveket pedig azért Lipcsében, mert a G.Ph. Telemann által létrehozott Collegium Musicumnak volt kórusa, na meg a Tamás templomnak is. Bachnak ugyanúgy dirigáltak főnökei, mint később J. Haydn-nak. Ritkán írhattak olyan műveket, melyekhez úri kedvük volt. A megrendelések és az alkalmakra írt zenék egy zseninél nem okoznak problémát, a mű maradadó lesz. Természetes, a kort, a társadalmi viszonyokat, a társművészeteket ismerni stílusukat összehasonlítani és hangulatukat alkalmazni tudni kell. Ma ezt nevezik a zeneoktatásban kompetencia alapú oktatásnak lásd Pála károly idevágó vitaindítóját. Az interneten is megtalálható L. nagy Katalin: " Kompetenciaelvű oktatás a zene területén" címmel. Hát ennyi!