"...A hetvenes évekre Kokas piktúrája nonfiguratívvá, pontosabban csaknem nonfiguratívvá válik. Nemcsak az addig felismerhető emberalak tűnik el, vagy válik olyan apró és átírt motívummá, amelyet már csak keresve lehet felfedezni a kompozícióban, hanem fokozatosan széttöredeznek, folttá oldódnak, önkényes formát vesznek fel az ajtókeretek, a dombok, a napsugaras utak és az örök képszereplők, a madarak is. A rekvizitumok felszabadítása azért figyelemre méltó, mert a festő egyetlen tradicionális munkamódszerről nem volt hajlandó soha lemondani: a természeti látvány inspirációjáról." (Rózsa Gyula)
Kedves Ötvennyolcas, köszönöm az emlékezetőt! Holdfény
Festő. Pesten, Bécsben és Romában folytatott tanulmányok után az olasz reneszánsz hatása alatt, de száraz akadémikus stílusban számos oltárképet (sajószentpéteri római katolikus templom), történeti festményt (Árpád pajzsra emeltetése), valamint arcképeket (Orczy-család tagjai, Szemere Pál stb.) és olasz, spanyol, németalföldi mesterek képeiről másolatokat készített. Másolatai a Szépművészeti Múzeum raktárában vannak, festményei az egri Dobó István Múzeumban találhatók, néhány műve a Magyar Nemzeti Galériában.
"...A hetvenes évekre Kokas piktúrája nonfiguratívvá, pontosabban csaknem nonfiguratívvá válik. Nemcsak az addig felismerhető emberalak tűnik el, vagy válik olyan apró és átírt motívummá, amelyet már csak keresve lehet felfedezni a kompozícióban, hanem fokozatosan széttöredeznek, folttá oldódnak, önkényes formát vesznek fel az ajtókeretek, a dombok, a napsugaras utak és az örök képszereplők, a madarak is. A rekvizitumok felszabadítása azért figyelemre méltó, mert a festő egyetlen tradicionális munkamódszerről nem volt hajlandó soha lemondani: a természeti látvány inspirációjáról." (Rózsa Gyula)
Kedves Ötvennyolcas, köszönöm az emlékezetőt!
Holdfény
Kokas Ignác:
Vál, 1926. Tavaszi dombok
Bocsánat!
A helyszín lemaradt, vagy csak én nem látom?
KOVÁCS MIHÁLY
festőművész
(1818. Abádszalók - 1892. Budapest)
Festő. Pesten, Bécsben és Romában folytatott tanulmányok után az olasz reneszánsz hatása alatt, de száraz akadémikus stílusban számos oltárképet (sajószentpéteri római katolikus templom), történeti festményt (Árpád pajzsra emeltetése), valamint arcképeket (Orczy-család tagjai, Szemere Pál stb.) és olasz, spanyol, németalföldi mesterek képeiről másolatokat készített. Másolatai a Szépművészeti Múzeum raktárában vannak, festményei az egri Dobó István Múzeumban találhatók, néhány műve a Magyar Nemzeti Galériában.
Levelet olvasó olasz nő 1846.
Zenélő puttók 1884 körül:
Szia Vándor!

Szóval illen messzire vándoroltál?
Nekem ez a kedvenc moszkvai épületem, a Vaszilij Blázsenníj Székesegyház a csodaszép színes "hagymakupoláival":
Kellemes utat hazafelé!
Holdfény