Hárommilliónál tart a Suzuki Swift!
2013. jan. 31.

<p>A Suzuki kisautójából, a 2004-ben világstratégiai modellként bevezetett Swiftből immár több mint 3 milliót adtak el világszerte – adta hírül a Suzuki Motor Corporation. A hárommilliós értékesítési darabszámot nyolc év és két hónap múltán, januárban érte el a modell.</p>

A Swiftben a Suzuki kisautók kapcsán felhalmozott szakértelme ölt testet, illetve az a szándék, amellyel a gyártó sportos, stílusos, élményszerűen vezethető kocsikat kíván létrehozni. A Swift „világstratégiai modellként” történő gyártása és piaci bevezetése 2004 novemberében kezdődött Japánban. A rákövetkező évben Magyarországon, Indiában és Kínában is megindult a gyártás; Thaiföld 2012 márciusában csatlakozott a Swiftet gyártó országok táborához. Mára a modellt a világ több mint 120 országában és régiójában vásárolják, és olyan népszerű, hogy összesített eladásai átlépték a hárommilliós határt.

 

A Swiftet a Japán Autós Szakírók és Újságírók Konferenciája 2006-ban és 2011-ben is az „év autójának” választotta. Megbecsültségét emellett olyan díjak jelzik, mint a 2005–2006-os japán „év autója” szavazáson a „legjobb vezetési élmény” különdíj, továbbá számos európai, indiai és a világ más országaiból származó kitüntetés.

 

A 2010-es modellfrissítéssel a Swift teljesen megújult: kifinomult formaterve a szabadság és a stabilitás érzetét kelti, így árnyalva az autó alapkarakterét, a fürgeséget. Mindeközben a kocsi környezetterhelését is sikerült csökkenteni.

 

A hárommillió eladott Swiftnek hozzávetőleg 13 százaléka Japánban, 45 százaléka Indiában és 23 százaléka Európában talált gazdára.

 

A Swift pályafutásának fő állomásai

2004. november:   A stratégiai világmodellt gyártani kezdik és bevezetik Japánban.
2005. február:   Megindul a gyártás Magyarországon.
2005. május:   Megkezdődik a gyártás Indiában.
2005. június:   A gyártás Kínában is elindul.
2005. szeptember:   Japánban gyártani kezdik a Swift Sportot.
2005. november:   A Swift elnyeri a japán szakíróktól a „2006-os év autója” címet.
2005–2006:   Megkapja a „legjobb vezetési élmény” különdíjat a japán „év autója” választáson
2006. január:   2006-ban az „év autója” Indiában.
2008. június:   Az összesített gyártási darabszám átlépi az egymilliót.
2010. június:   Megújul a modell. Az Esztergomban gyártott, egész Európa számára készülő autó a Swift harmadik magyarországi generációja.
2010. szeptember:   Az új generációs Swiftet bevezetik Japánban is.
2010. november:   Az új Swift 2011-ben ismét az „év autója” a japán szakírók szerint.
2011. január:   Az összesített eladási darabszám eléri a kétmilliót.
2012. március:   Megindul a gyártás Thaiföldön.
2013. január:   Immár hárommillió Swiftet értékesítettek világszerte.

 

Több magánvásárló vett Suzukit a csereakciók sikerének köszönhetően

 

A Suzuki értékesítési eredményei a megelőző évhez képest jelentősen javultak 2012-ben az év folyamán meghirdetett autócsere-akcióknak köszönhetően. Az akciók során 2060 magánvásárló jutott új autóhoz, a Suzuki összes eladása pedig elérte a 3300-at.

 A Magyar Suzuki Zrt. mindig is kiemelt jelentőséget tulajdonított annak, hogy autói magyar munkaerővel készülnek az esztergomi gyárban. Amellett hogy Esztergom látja el egész Európát exportált gépjárműveivel, a gyár a hazai piacra is termel. A Suzuki magánvásárlói az elmúlt két évtizedben szilárd alapot jelentettek az értékesítés területén. A globális és magyar gépjárműipart, valamint a magyar háztartásokat is sújtó gazdasági válság időszakában a magánvásárlók szerepe még inkább felértékelődött.

 A Magyar Suzuki értékesítési tevékenységével 2012-ben közel félmillió Suzuki-tulajdonost célzott meg, arra bátorítva őket, hogy régi autójukat cseréljék újra. Ezek az akciók megoldást kínáltak mindazoknak, akikben megérett az elhatározás a régi autó lecserélésére, és csak a kedvező alkalomra vártak. Mindehhez szükség volt a Suzuki belföldi márkakereskedői hálózatának erős támogatására, így a helyi marketingkampányok is hozzájárultak az éledező magáneladások számának növekedéséhez.

 Az első autócsere-akció 2012 februárjában kezdődött, amikor a Suzuki Ignisszel rendelkezők cserélhették a meghirdetett modellek valamelyikére öreg autójukat úgy, hogy az új kocsi megvásárlásához extrakedvezményt kaptak. Az Ignis után a Swift következett, hat kiválasztott modellel. Az új Swift egyik kivitelére vonatkozó egymillió forintos engedmény verhetetlennek bizonyult, az értékesítési pontokon megjelenő vevők életet leheltek a korábban stagnáló eladásokba, és több mint ezer autót vásároltak.

 Tavasszal a Wagon R+ következett, az akció az olimpiai kampány kezdetéig tartott, amikor is az összes Suzuki modell becserélésére lehetőség nyílt. Nyáron megjelent a kereskedésekben az új, stílusos formatervvel és számos vonzó tulajdonsággal felruházott, frissített Splash. Tesztvezetésére a „Legjobb női vezető” verseny elődöntőin nyílott mód, ahol a hölgyek bemutathatták autóvezetési tudományukat. Több mint ötezer versenyző tette próbára tudását – közülük került ki a győztes, Magyarország legjobb hölgysofőrje, aki egy vadonatúj Splasht kapott fődíjként.

 A Suzuki-ősz a magyarok egyik legnépszerűbb modelljével köszöntött be: az SX4-ek cseréjére vonatkozó akció év végéig tartott, egészen a karácsonyi kampányig, amelyben további árengedmények és kiegészítők – például modellspecifikus tartozékok –, javítókészletek, szűrők, mobilkihangosítók vártak a vásárlókra.

 A csereakciók nagyon népszerűek voltak a márkahű vásárlók körében. Az egyidejűleg bevezetett új márkaszlogenben – „Igazi magyar. És japán.” – a Suzuki autók olyan termékként jelennek meg, amelyek magyar gyártásban, a legkorszerűbb japán technológia felhasználásával készülnek.

 A sikeres akciók révén a Suzuki nagy lépést tett, hogy megerősítse korábbi kiváló megítélését, a „legnépszerűbb magyar autó” státuszát. A magánvásárlásokból származó értékesítés 2011-hez képest megduplázódott, a Suzuki 6,2 százalékos piaci részesedést ért el 2012-ben. Világosan megmutatkozott, hogy a magánvásárlók szilárd alapot jelentenek a márka számára: a 2012-es eladások 60 százalékánál magánszemély volt a vevő.

 A flottavásárlások esetében a tendenciákban némi elmozdulás figyelhető meg: a cégek hajlamosabbá váltak kis fogyasztású B kategóriás modelleket vásárolni, ami remélhetőleg jó hír a Suzukinak, hiszen így újabb potenciális vevőkre számíthat 2013-ban.

 Ami a további terveket illeti, 2013-ban a Magyar Suzuki hazai tenderek elnyerésével kívánja növelni flottaeladásainak arányát. A 2012-ben nagy sikert arató csereakciók a közeljövőben biztosan folytatódnak valamilyen formában, hogy még több Suzuki-tulajdonost érjenek el. A „Legjobb női vezető” versenyt pedig – tavalyi nagy népszerűségére való tekintettel – kibővített formában rendezi meg a vállalat.